2018 ROLEX PARIS MASTERS 1000: Çeyrek Final Maçları

Bugün Paris'te sezonun son Masters 1000 turnuvasının çeyrek finalleri oynanacak. Buradan sonra da sezon sonu finalleri için Londra'ya geçilecek. Tenis ajandası o kadar dolu ki, artık Kasım ayı geldiğinde pek çok oyuncunun vücudu bu tempoyu kaldırmıyor. Bu turnuvada tam 6 oyuncu sakatlıktan dolayı çekilmek zorunda kaldı. Buradaki en büyük kayıp Amerika Açık'ta dizinden sakatlanan Rafa Nadal'dı. Tam maç öncesi antremanda servis atarken karnında ağrıyı hisseden Rafa, çekilmesinin daha doğru olduğuna karar verdi. Del Potro'nun maalesef diz problemi daha ciddi ve buraya hiç gelemedi, Londra'ya gidip gitmeyeceği ise şüpheli. Peki bu kadar oyuncu bu şekilde yıpranıyorken ve sürekli sakatlıklarla boğuşuyorken bu takvimi düzenlemek, bazı turnuvalardaki mecburi katılımları değiştirmek yada toptan bir değişiklik yapmak çok mu zor? Yıllar önce Andy Murray bununla ilgili şikayetini dile getirmişti ve biliyorsunuz ki o da neredeyse tenisi bırakmasına sebep olacak kadar ağır bir kalça operasyonu geçirdi ve hala tam anlamıyla kortlara dönemedi. 

Rolex Paris Masters çeyrek final maçlarına geçmeden evvel ufak bir bilgi paylaşayım: Günde izlediğim maç sayısı 4-5'i bulduğu için çoğu zaman instagramdaki tenis sayfamda paylaşım yapıyorum, arzu ederseniz beni oradan da takip edebilirsiniz.
(@edatalkstennis_ )

Bugunkü maç programı şöyle:

1- Alex Zverev - Karen Khachanov ile oynayacak: Bu iki oyuncu da genç ve çok yetenekli. Alex Zverev'in Masters karnesi yaşına göre oldukça iyi. 3 tane Masters kazandı, bu yıl Madrid'i aldı. İstiktarlı gidiyor, Ivan Lendl ile çalışmaya başladı. Grand Slamlerde bir atılım yapma vaktidir, Lendl ile bunu aşacağını düşünüyorum.

Karen Khachanov 22 yaşında, hiç Masters şampiyonluğu yok. Bu çeyrek final onun için çok önemli. Bu yıl 2 tane Atp turnuvası kazandı. Ben oyun tarzını çok beğeniyorum. Bu maç için kesin favori söylemek zor. 

2- Jack Sock - Dominic Thiem: Jack Sock teklerde bu yıl felaket bir sezon geçirdi. Geçen sezonun Paris Masters şampiyonu, bu yıl burada çeyrek final görmesine kendisi bile şaşırmış olabilir. Çiftlerde bu yıl 2'si Grand Slam olmak üzere 5 kupası var.

Dominic Thiem'in bu yıl 3 Atp kupası var, hiç Masters kazanmadı. 25 yaşında, istikrarlı sevdiğim bir oyuncu ama GS anlamında ve burada bir atılım yapması şart. Yoksa sonu Grigor Dimitrov'a benzeyebilir.



3- Novak Djokovic - Marin Cilic: Novak Djokovic blogumda ve videolarımda onlarca kez yazdığım ve söylediğim gibi bu turun gelmiş geçmiş en yetenekli, en özel oyuncularından birisi. Nisan ayında Rolex Monte Carlo Masters'da ve sonrasında ardı ardına kötü sonuçlar alırken Nole gibi elit bir oyuncunun eğer sakatlık sorununu çözerse istediği takdirde eski formuna ve yerine kavuşacağını söylemiştim. Bu Pazartesi açıklanacak listede Novak Djokovic yeniden 1 numara olacak. Wimbledon'a 21. sırada gel ve sezonu 1 numara kapat. Bunu ancak Djokernole gibi büyük bir yetenek yapabilirdi. Kendisini ayakta alkışlıyorum. Mastersların efendisi diyorum ona, çünkü tüm Masters turnuvalarını kazanan tek isim. Benim buradaki favorim kendisi, gerçi bir soğuk algınlığı sorunu yaşıyor. Eğer ki kötülemez ise onu bu formuyla yenecek bence kimse yok.

Marin Cilic benim turda sevdiğim oyunculardan ama bu sezon oynadığı büyük maçlarda hep sorun yaşadı, mental bir sorunu var gibi. Kapanışları yapmakta zorlanıyor, elinden çok maç kaçırdı. Bu yıl sadece 1 turnuva kazandı. Parlak bir sezon olmadı onun için.



4- Roger Federer - Kei Nishikori: Roger Federer buraya evinde Basel turnuvasını 9.kez kazanarak geldi. 37 yaşında inanılmaz işler yapıyor. Tenisi de ne zaman isterse o zaman bırakacak. Ben de yazılarımda bazen onu formsuz bulduğumu söylüyorum ama bu "formsuz" haliyle bile bu sezonda 1 GS olmak üzere 4 kupa kazandı ve Dünya 3 numarasında kendisi. "Paris'e daha çok maç yapmaya geldim , o yüzden rahatım " dedi basın toplantısında ve çeyrek finale kadar geldi :) Yarı final görür mü, görebilir. Gerçekten efsane bir isim. Yenilse de yense de bu böyle.

Kei Nishikori bence en iyi formuna kavuştu. Bu yıl çok iyi gidiyor, Japonya Rakuten'de finalde bence stresten kaybetti. Turnuvanın tamamında izlemiştim onu ve kendi seyircisi önünde beklentisi çoktu ve bence o yüzden kaybetti. Burada rahat, oyunu çok iyi durumda. Sezona başlarken 22.sıradaydı, şu an 11. sırada. Londra için hala şansı var. 



Bugünkü maçlar yaklaşık 1.5 saat sonra başlayacak, Pazar günü finali yazmak niyetindeyim. Şimdilik hoşçakalın.


*Fotoğraflar Rolex Paris Masters Offical Twitter sayfasından alıntıdır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar