Amerika Açık'ta Özel Bir Gece: Naomi Osaka vs Coco Gauff

Sezonun son Grand Slam'i Amerika Açık hafta başında başladı ve ben de youtube kanalımda (edatalkstennis) , çektiğim 2 video ile turnuvanın ilk haftasına ilişkin geniş bir özeti paylaştım. Bugün itibariyle turnuvada 4. tur maçları oynanmaya başlıyor, hem erkekler hem kadınlar tarafında elenenler, kalanlar, durumu sallantıda olanlar var ama ben bunlardan bahsetmeyeceğim.

Bu Pazar yazısını, spor sevenlere, tenis sevenlere, belki de tenisi çok sıkı takip etmeyenlere ilham olsun diye , ben dün gece tenis sevgisi ve neşesiyle dolup taştığım için, belki bu hissi geçirebilirim diye yazıyorum.

Dün gece kadınlarda özel bir maç vardı. Amerika'nın yeni yıldızı ve sevgilisi 15 yaşındaki Coco Gauff, geçen senenin şampiyonu- seremoniyi hatırlatmaya gerek duymuyorum- 1 numara Naomi Osaka ile karşılaştı. Coco'yu Wimbledon'da tanıdım ve tabiri caizse kendisine bayıldım. Tenis zekası, olgun oyunu, duygusal baskıyla başa çıkışı, problem çözme yeteneği ve karakteri insanı hemen yakalıyor. Naomi Osaka ise geçen sene benim hayatıma girdi, olaylı finalde ve sonrasındaki müthiş olgun ve asil tavrıyla ben dahil birçok kişinin gönlünde yer etti.

Maç karşılıklı servis kırmalarla başladı. Osaka , Avustralya Açık sonrasından beri form olarak pek parlak duruma değildi, ama dün gece ilk defa onu çok odaklanmış ve sağlam oynarken izledim. Coco gergindi, nasıl olmasın, karşısında dünya 1 numarası var, Arthur Ashe' de herkes ondan büyük beklenti içinde- daha önceki maçlarında gördüğümüz problem çözme becerisini sergileyemedi ve kendi oyununu oynamayı başaramadı. İlk seti 6-3 ile kaybetti, 2. sette kendine gelir mi diye beklerken Osaka maça ağırlığını koydu ve 6-0 ile 2.seti ve maçı aldı. 

Sol: Coco Gauff, Sağ: Naomi Osaka


Şimdi buraya kadar ilham nerede diye sorabilirsiniz. Bazen ilhamı oyundan değil de sonrasında alabiliriz. Osaka geçen sene bir tenisçinin hayatının en özel , en mutlu olması gereken bir durumu facia bir şekilde yaşamış bir sporcu olarak, daha önceden tanıştığı bu gencecik atletin hisleriyle empati yaptı. Coco toparlanırken yanına gitti, ağladığını gördü, onu teselli etti ve dedi ki "seyirciler senin için geldi, gel duygularını paylaş, ben de daha önce senin yerindeydim, duşta ağlamaktan daha iyidir "dedi. Coco başta yapamam, ağlarım dedise de ikna oldu ve Naomi onu kort içi röportaja dahil etti.



Naomi Osaka egosunu kontrol altına almış, rekabetin sahada oyunun kalitesiyle yapılan bir iş olduğunu çözmüş, olgun ve duygusal zekası gerçekten yüksek bir oyuncu.  Spor ne için yapılıyor ki? Oyuncuların kendi en yüksek potansiyellerine ulaşmaları için değil mi?  Peki bu potansiyel sadece teknik anlamda mı olur? Hayır. Karakter ve teknik bir bütün. Teknik olarak çok iyi, çok yetenekli olan ana karakter ve tavır olarak çok zayıf sporcular hiçbir zaman başarılı değiller, maç ya da turnuva kazanabilirler ama başarılı değiller. 

Osaka & Gauff kort içi röportajı harikaydı, iki sporcu da gözyaşlarını tutamadı, dünya izliyordu. Çocuklar, tenis severler, belki ilk defa tenis izleyenler; kibirden, egodan uzak, sevgi ve saygıyla çevrili tertemiz bir rekabet nasıl olur onu izlediler. Bundan daha ilham verici, bundan daha güzel bir görüntü izlemedim. Yıllardır 3 büyükleri izlerim, birbirlerine hep çok saygılıdırlar, birbirlerine karşı sözleri ve tavırları hep örnektir. Bu da çok önemlidir. Ancak dün akşamki görüntüler bambaşkaydı. 


Özellikle tenisin yeni jenerasyonu için dün geceki sergilenen tavır ve duruş çok önemli bir örnek. Sevgiyle ve saygıyla yapılan her iş dünyanın neresinde olursa olsun büyük kabul görür, saygı görür ve reyting alır. Bir yanda hakeme tüküren, seyirciye hareket çeken, duygu kontrolünden uzak, saygı sınırlarının çok dışında davranan bir grup oyuncu var iken , ve bu tavırlar kurumsal olarak geçiştiriliyor ve daha fazla olayın olmasına meydan bırakıyorken, dün geceki gibi spora ve tenise yakışan bir tavır çok önemli. Aynı anda oynanan Gael Monfils - Denis Shapovalov erkekler maçı da yine kalitenin, sportmenliğin, eğlencenin, saygı ve sevginin sahada izlendiği bir maç oldu. Örnek alınacaksa hem kadınlarda hem erkeklerde pozitif olanlara bakalım, bu örnekleri çoğaltalım, bu örneklerin çoğalacağı ortamı yaratalım. Dikkatimizi neye verirsek o çoğalır, biz tenis severler olarak iyiye ve güzele bakalım. İyi pazarlar.



*Fotoğraflar: Jimmie48 Tennis Photography Twitter ve US Open sayfasından alıntıdır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar