Çin Açık 4. tur: Wozniacki vs Kanepi

Çin Açık'ta artık son 16 finalistin belirlendiği maçlar oynanıyor. Benim de şansıma karşıma sürekli Wozniacki'nin maçları çıkıyor. Bugün dünya 1 numarası Danimarkalı Wozniacki, geçen hafta Tokyo Toray Pan Pacific'de kaybettiği dünya 42 numarası Estonya'lı Kaia Kanepi ile oynuyor. Bakalım bu maçta neler olacak?

İlk oyunlar rahat oynanıyor. İki tenisçide ilk servislerini aldılar. Ben asıl Wozniacki'nin hangi noktada yenildiğini merak ettim, geçen maçı seyretmemiş bir izleyici olarak. O yüzden bu maç önemli, bazen sadece oyuncular günlerinde olmayabiliyorlar, çok maç oynuyorlar ve bazı günler sadece o kadar enerjik ve istekli olamayabiliyorlar. O yüzden geçen maçın sonucu bir tesadüf mü yoksa Kanepi bir tehlike mi, bunu anlayamayı umuyorum bu maçta.

İkinci oyunlarda oyuncular maça ısındılar diyebilirim. Wozniacki hep aynı stratejiyle oynar, rakibine hata yaptırtmaya çalışır. Genelde de başarılı olur. Ancak kendi servisinde Wozniacki şu an çok rahat değil çünkü Kanepi tehlikeli loblar atabiliyor, oyunun seyrini değiştirebilecek başarılı kısa topları var. Böyle olunca Wozniack'nin dengesi bozuluyor ve istediği puanı alamıyor. Şu ana kadar tek şansı, Kanepi'nin yaptığı basit hatalar. Başabaş bir mücade oluyor diyebiliriz. Kanepi iki kere servis kırma puanı yakalasa da bunları sayıya geçiremedi. Oyunlarda durum 4-3 iken, kendi servisini yaptığı çift hatanın da büyük etkisiyle kırdırınca ilk seti 6-3 kaybetti.

İlk sette 5 çift hata, 14 basit hata ile oynayan Kanepi, ikinci sete ilk setin moral bozukluğuyla kötü başladı ve kendi servisini çok kolay kırdırdı. Wozniacki şu ana kadar 6 basit hatayla oynuyor ki zaten en büyük özelliklerinden birisi de bu. Wozniacki'nin yapması gereken bunu sürdürmek zira rakibi için durum çok daha zor, eğer bir servis daha kırarsa maçı çok rahat kazanabilir. Ancak Kanepi hatasını telafi etti ve Wozniacki'nin servisini kırdı. Durum 1-1. Bu ilk oyunlar çok önemli çünkü Kanepi rakibini yenmeyi başarmış bir oyuncu dolayısıyla neden bir daha olmasın? Bu stresi azaltmak için Wozniacki'nin setin başlarında rakibini maçtan koparması lazım, servis kırarak oyundan düşürmesi gerekiyor ki rakibi geri dönüp maça asılmasın. Kanepi'nin aşil tendonundan geçirdiği sakatlık dolayısıyla istikrarsız bir grafik çizdiği bilgisini de burdan vermiş olayım. 

İkinci sette Kanepi 2-1 önde ve servis Wozniacki'de. Burada Danimarkalı oyuncu için olabilecek en kötü senaryo Kanepi'nin servis kırıp ilk set için büyük avantaj elde etmesi olur. Ancak oyun başladı ve kanepi iyi düşünüp topu iyi okusa da yaptığı basit hatalar yüzünden -özellikle topu fileye takmak gibi- bunu başaramadı ve Wozniacki 40-0 alarak oyunu durumu 2-2'ye getirdi. Bu set de, ilk setin bir kopyası gibi, Kanepi olmayacak bir vuruşla topu fileye taktı ve servisini kırdırdı. Bundan sonra Wozniacki'nin maçı kazanmak için kendi servislerine tutunması yeterli olacak. Kanepi şu ana kadar 27 basit hata yaptı, Wozniacki ise sadece 7 tane basit hatayla oynuyor. Kanepi , junior seviyesinde dünya 1 numarası olmuş, 8 turnuva şampiyonluğu olan bir tenisçi ama zannediyorum sonraki sakatlığıyla beraber bu istikrarı ve gelişimi Wta'e taşıyamadı. Zaten maç içinde de oyunundaki istikrarsızlığı görebiliyoruz. Ben bu tarz oyuncuları seyrederken çok sıkılıyorum. Çünkü bu tarz oyuncular kendi servislerine çok zor tutunur, ama rakipleri servis kullanırken çok önemli vuruşlar yaparlar, ya servis kırarlar yada rakibi çok yorarlar yıpratırlar. Ama bu tarz sonuçta çok yarar sağlamaz. Kanepi yine çok zor bir servis oyunu yaşadı, deyim yerindeyse servisini güç bela kurtardı. Şimdi ikinci sette durum 4-3 ve servis Wozniacki'de. Eğer ki Kanepi maçı istiyorsa bu servisi kırmalı, yoksa kendisine şimdiden geçmiş olsun diyebiliriz! Kanepi, bir süpriz yapamadı, Wozniacki kendi attığı servisi çok rahat aldı ve 5-3 öne geçti. En güzeli, bu maçı daha da uzatmadan Wozniacki'nin rakibinin servisini bir kez daha kırıp maçı alması olur. Çünkü Kanepi servis de kırsa, kendi oyununu da alsa -arada iyi forehandleri var, çok derin toplar atıyor ama arada sırada- istikrarlı değil. Oyununuzda istikrar yoksa bu seviyede maç kazanamazsınız. Kanepi kendi servisine tutundu ve ilginç olan Wozniacki kendi servisinde maç için servis atarken servis kırdırdı ve rakibi durumu 5-5'e getirdi. Kanepi bütün maçı bu son oyunda oynadığı gibi oynasaydı yani iyi hücum etseydi, köşelere derin toplar atsaydı, forehandlerde hata yapmasaydı ve az basit hatayla oynasaydı maç çok başka olurdu. Tenis öyle bir oyun ki tek oyuncunun iyi olması oyunu keyifli yapmıyor. Kanepi sanırsınız başka birine dönüştü ve öyle bir ritm yakaladı ki, son 3 oyunu izlemek çok keyifliydi. İkinci sette durum 6-5 oldu ve Wozniacki şimdi sette kalabilmek için servis atıyor. Wozniacki zor da olsa oyuna tutundu, skor 6-6 ve tiebreak oynanacak. 

Kanepi çok iyi vuruşlar yapmaya başladı, Wozniacki'yi kortta koşturmaya başladı aslında çok da iyi düşünülmüş bir drop shot kullandı ama topu fileye taktı. Tiebreak oynamak farklı bir durum, bazı oyuncuların tiebreak karnesi pek başarılı olmuyor. Bu iki oyuncu arasında daha önce hiç tiebreak oynanmamış, her ikisi de şu ana kadar attıkları servislerden puan çıkarabiliyorlar. Durum 3-3. 
Her iki teniscide iyi bir oyun çıkardı tiebreakde, ancak son vuruşlarda Wozniacki daha başarılıydı. Wozniacki, tiebreaki 7-3, maçı da 6-3, 7-6'lık setlerle kazandı.

Çeyrek finalde rakibi İtalyan Flavia Pennetta olacak. Benim oyununu ve tarzını sevdiğim bir oyuncudur Pennetta. Birkaç maçını seyrettim, çok savaşçı, teknik iyi bir oyuncu. Ben, eğer iyi konsatre olursa Pennetta'nın Wozniacki'yi yenebileceğini düşünüyorum. Bakalım neler olacak, maçları yakaladıkça maçları buradan paylaşacağım.

Yazımı bitirmeden konumuzla hiç ilgili olmamakla beraber bugün vefat eden Apple'ın kurucusu Steve Jobs ile ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Benim yaratıcı zekası yüksek, üretken, insanlığı hep öteye taşıyan insanlara büyük bir sevgim ve saygım var. Serena Williams bugün bir tweet yazdı ve  "Steve Jobs günümüzün Thomas Edison'udur" dedi. Çok beğendim ve ben de buradan paylaşmak istedim. Apple, bilgisayardan öte bir kişiliğe sahip çok özellikli bir icattı ve akabinden gelen bu iphoneler telefonla ilgili konsepti tamamen değiştirdi, akıllı telefonlara geçildi, elimizde artık bilgisayar düzeyinde cihazlar var, teknoloji insan yararına kullandıldığında çok güzelleşebiliyor. O yüzden ben Steve Jobs'uda, dünya ve insanlık için önemli buluşlar yapan ve farklı olan insanları da çok seviyorum. Yaptığı işi çok severek yapan, yaratıcı olan, işlerini iyilikle yapan insanları seviyorum ve çok hayranlık besliyorum. Bu benim için Pete Sampras da olabiliyor, Usain Bolt'da olabiliyor, Steve Jobs da olabiliyor. Bu insanlar, yaptıkları işlerdeki başarıları, yaratıcılıkları ve kendi yetenekleriyle insanlığı hep bir adım öteye taşıyan kıymetli insanlar benim için. Her insanın ölümü üzücü elbette ama bu kadar hayatımızın her an içinde, elimizde tuttuğumuz bu cihazları yaratan insanlardan biri olan özel birini kaybetmek hiç tanımasam bile yine de beni üzüyor. Steve Jobs'a Allah'tan rahmet diliyorum. Dünyanın böyle güzel insanlara ihtiyacı var , hayatımızdaki güzellikleri bu özel insanlar sağlıyor..Herkese sağlıklı sıhhatli günler diliyorum, görüşmek üzere...



Yorumlar

  1. Adsız8.10.11

    Biliyordum wozz ablanın yeneceğini :))
    ah ah us openda yanebilseydi kesin şampiyondu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar