Atp Tur Masters Paris : Federer vs Berdych

Herkese merhabalar,
Geçtiğimiz Eylül ayından yani Amerika Açık’tan bu yana ekranlarda özellikle erkekler tenisine ait önemli bir turnuva izleyemedim. Kadınlar tenis sezonu İstanbul’da ekim ayında gerçekleştirilen sezon sonu şampiyonasıyla son bulsa da, erkek oyuncular için henüz tenis sezonu devam ediyor. Yıl boyunca bu kadar uzun süre tenis oynamak oyuncuları çok fazla yoruyor, hem fiziki hem manevi açıdan çok yorgun düşüyorlar. Kadın oyuncuların yaptığı baskılarla onlar için tenis takviminde bir ayarlama yapıldığını söylemiştim, şimdi erkek oyuncular da kendileri için bir düzenleme yapılmasını istiyorlar ve bence de çok haklılar. ATP Tur finali 20-27 Kasım tarihleri arasında Londra’da yapılacak ve sıralamadaki en iyi ilk 8 tenis oyuncusu bu turnuvada mücadele edecek.

Bugün ekranda izlediğim maç BNP Paribas Masters serisinden bir yarı final maçı ve Paris’te düzenleniyor. Atp Tur Masters serisi erkekler tenisi için önemli turnuvaların olduğu serilerdir. Bugün iki yarı final olacak ama sanıyorum ben sadece birini yazabileceğim. İlk seyrettiğim karşılaşma dünya 4 numarası İsviçreli Roger Federer ile dünya 7 numarası Çek Tomas Berdych arasında oynandı. Roger Federer’in kariyerinde 17 Masters şampiyonluğu ve 12 finali var. Birçok tenis sever için gelmiş geçmiş en büyük oyuncu kendisi. Ben de RF’yi çok seviyorum ama beni takip edenlerin bildiği gibi benim tenisteki idolüm Pete Sampras’tır. Federer’in rakibi Berdych’e bakarsak onun da 6 tekler şampiyonluğu var. Kariyerinin en verimli dönemini geçiriyor diyebiliriz. Bu iki oyunucunun son 4 karşılaşmasında gülen taraf Berdych oldu ama Federer’in toplam karşılaşmalarda 9-4 gibi bir üstünlüğü var. Bu arada Berdych’nin yarı finale 3 numara Andy Murray’i yenerek geldiğini belirtmeden geçmeyeyim. Öte yandan bugünün ikinci yarı finalindeki Jo-Wilfred Tsonga ise rakibi Novak Djokovic’in omuzundaki sakatlık sebebiyle turnuvadan çekilmesiyle kolayca yarı finale çıktı. Onun da rakibi Amerikalı John Isner olacak.

Maça gelirsek, benim Federer ile ilgili kafam Amerika Açık’ta Novak Djokovic ile yaptığı maç sonrasında oldukça karıştı. 5. sette 5-3 ve servislerde 40-0 öndeyken Federer’in maçı nasıl kaybettiğini hala anlayamamış biri olarak artık onunla ilgili kesin kazanır gibi bir şey söyleyemiyorum. Tabiî ki bu maç için de favorim ve sevdiğim bir oyuncu olması dolayısıyla tuttuğum oyuncu Federer ama artık çok kesin konuşamıyorum onunla ilgili. Tomas Berdych’i ise çok tanımıyorum, izlediğim turnuvalarda çok karşıma çıkmadı ama ilk 10’daki hatta ilk 50’deki bütün oyuncuların bir seviyeyi atladıkları ve birbirlerine yakın olduklarını düşünürüm her zaman.

Bugünkü karşılaşmaya bakacak olursak ilk seti erken bir servis kırmayla Roger Federer 6-4 aldı. İlk oyunlar hep tehlikelidir, yani ilk servisinize tutunamazsanız set için büyük tehlike yaşarsınız. Aynı şeyi Berdych’de yaşadı, erken kırdırınca servisini sonraki oyunlarını alsa da, rakibinin dengesini de bozamayınca ilk seti hızlıca kaybetti. Asıl sıkıntı ikinci setin de aynı ilk set gibi gelişmesi oldu. Çünkü Federer yine setin başında rakibinin servisini kırdı ve kendi servislerinde emin adım ilerliyor. Bu durumda Berdych’in Federer’i durduracak bir silah geliştirmesi lazım. Çok denk oynuyorlar şu ana kadar ama oyunun gidişatını değiştirecek bir formül bulamazda bu seti de aynı hızda kaybederek maçı vermiş olacak. Roger Federer hakikaten efsane bir oyuncu, çok centilmen biri, çok zarif bir oyunu var, hatta öyleki oynarken t-shirtünün ütüsü bile bozulmuyor:) Dikkat ettim yaz kış fark etmiyor, her daim ütülü bir şekilde korttayken maç içinde rakipleri genelde su içinde buruş buruş kıyafetlerle devam ediyorlar. Zerafetini oyunda yansıtan ender bir oyuncu benim için.

Berdych neler yaptı bu maçta? Bolca basit hata yaptı ki zaten yenilginin temel nedenlerinden biri bu. Topları fileye taktı, atak için fileye geldiği zamanların birçoğunda da Federer onu file önünde çok iyi geçti. Sonra rakibine zaman zaman yanlış ayakla yakalandı, çapraz topları çok yedi, Federer’in öldürücü yan çizgiye paralel topları keza çok puan aldı. Berdych kendi servis oyunlarını çok zorlanarak kazanıyor zaten asıl sıkıntı da burada. Federer kendi servislerinde şu ana kadar hiç zorlanmadı. İkinci sette durum 4-3 Federer lehine ve servis de Federer’de. Sezonda Novak Djokovic çıktığı her maçı neredeyse kazandığı için diğer oyuncular ATP Turlarında pek turnuva kazanamadılar. Ama şimdi bu turnuvada omuz sakatlığından dolayı Djokovic yok ve Federer’de daha önce bu turnuvayı hiç kazanamamış. Bu kendisi için harika bir fırsat hem 30 yaşında artık, rakipler genç, hızlı, tenis gelişiyor, kazanabileceği her anı değerlendirmek durumunda. O yüzden bu servis oyunu da çok önemli. Roger Federer kendi servisini zorlanmadan aldığı gibi rakibinin servisini de 0-40 gibi çok rahat geçerek maçı 6-4 ve 6-3’lük setlerle kısa sürede yenmeyi başardı ve finale çıktı.

Yarın final oynanacak onu da izlemeyi ve buradan paylaşmayı düşünüyorum. Akşamki yarı finalde umuyorum John Isner, Tsonga’yı yener, çünkü Tsonga- Federer karşılaşması olursa Federer’in kaybedeceğini düşünüyorum. Daha önce iki defa setlerde 2-0 öndeyken Federer’in Tsonga’ya maç kaybettiğini seyrettiğim için bu sefer Isner gelsin diyorum ama bakalım muhtemelen Tsonga akşamki maçı bırakmayacak. Bakalım yarın neler olacak, görüşmek üzere...




Yorumlar

  1. Adsız14.11.11

    1 haftadan kısa zamanla bu maçları yerinde seyretme şansını kaçırmışız çok tatsız oldu gerçekten.. Gitmeden de ordaki tüm spor ve diğer etkinlikleri de araştırdım diye düşünüyordum oysa ki :(
    neyse bir daha ki sefere diyelim:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar