AVUSTRALYA AÇIK 2017 ŞAMPİYONU: ROGER FEDERER

Hislerimi nasıl anlatsam bilemiyorum. Sonucunda sevinçten ağladığım bir maç oldu. Roger Federer amansız rakibi Rafa Nadal'ı yıllardır yenemiyordu (2015 Basel final maçı hariç) 6 seneden sonra ilk kez bir Grand Slam finalinde karşılaşıp, 35 yaşındayken, 6 aydır kortlardan uzak kalmışken, 34 karşılaşmanın 23'ünü Rafa'ya kaybetmişken, Grand Slam'lerde bu durum 9-2 Rafa lehine iken ve açıkçası yine iyi başladığı maçta birdenbire oyundan düşüp çok basit hatalarla maçın 5.sete uzamasına neden olup 3-1 geride iken inanılmaz bir hayal kırıklığı yaşadım. Hatta Tv'yi kapatıyordum. Son puanı da izleyeyim öyle kapatırım dedim içinden. Sonra nasıl oldu, ne oldu anlamadım. O kadar heyecanlıydı ki her saniyesi, bir an baktım skor 5-3 Federer ve maç puanı. Son oyunu ayakta izledim. Kah bağırdım kah bakamadım ekrana.




18. Grand Slam'ini 2017 'de sıralamada 17 numarayken kazandı Roger Federer. O ağladı ama ben de ağladım sevinçten. Bence Federer'in kariyerindeki en büyük galibiyet bu final maçı. Formda bir Nadal'ı 5 sette harika oynayıp yenerek kazandı kupasını. Bence artık Nadal karşısında daha iyi oynayacak, mental olarak artık daha kuvvetli olduğunu düşünüyorum. Nadal'a kaybettiği 2008 Wimbledon ve 2009 Avustralya Açık finallerinin bence çok temiz ve daha iyi bir rövanşı oldu bu maç. Roger Federer, 35 yaşında, 18 Grand Slam kupasıyla, Rafa Nadal'ı da yenerek ve en yakın rakibi Rafa ile de Grand Slamlerde arayı açarak (18/14) kariyerinde çok tatmin edici ve huzurlu bir yerde. Son 5 yıldır Grand Slam kazanamıyordu Federer, herkes yaşından dolayı emekli olur mu yada bir daha kazanabilir mi diye soruyordu. Bugün tüm tenis dünyası bu soruların cevabını aldı: Tenis tarihinin gelmiş geçmiş en iyi ve en büyük oyuncusu Roger FEDERER!!!!!

AUSTRALIAN OPEN FB PAGE



Her iki oyuncunun da kupa sereomonisindeki konuşmaları harikaydı. Onları neden seviyoruz bize bir kere daha gösterdiler. Tevazu sahibiydi her ikisi de, egodan uzak, samimi ve çok da centilmendiler, birbirlerini onure ettiler. Spor tam olarak da bu aslında. Tenis için harika bir gündü.







Yorumlar

Popüler Yayınlar