AVUSTRALYA AÇIK 2017


Benim için bu yılki turnuvanın en önemli iki ismi Roger Federer ve Rafael Nadal'dı. Her iki oyuncu da tenis için çok önemli, değerli ve üstün oyuncular ve her ikisi de sakatlıkları yüzünden formlarını bulmakta güçlük çektiler, zaman zaman çekiyorlar. Özellikle Roger Federer geçen yıl Wimbledon'dan bu yana turnuva oynamadı ki, bu 6 ay yapar. 35 yaşında, 17 Grand Slam sahibi ve 4 çocuklu bir oyuncu üstüne bir de böyle uzun süre maç yapmazsa dönüşü nasıl olur, merak içindeydim.

Rafa Nadal bence tüm oyuncular için müthiş bir tehdit, çünkü ondaki kararlılık, inat, inanç ve özellikle top spinli vuruşlar bence kimsede yok. Ama o da yıllardır, önce ayak bileğiyle başlayan ve sonrasında raket tutan el bileğindeki sakatlıklar yüzünden epeyce form kaybetti ve son iki yıldır istediği forma giremedi, sonuçlar pek parlak değildi. O yüzden bu turnuva her iki oyuncuyu görmek açısından da çok önemli.

Gelelim günümüzün 1 ve 2 numarasına. Andy Murray sezon sonuna doğru sinirleri bir hayli yıpranıp kortta tabiri caizse kriz geçiren Novak Djokovic'in elinden  1 numarayı kaptığı gibi, sezon sonu şampiyonasını da kazandı ve çok formda, üstelik Ivan Lendl da yanı başında, herşey onun lehine.

Novak Djokovic bence kesinlikle mental anlamda yoruldu, her turnuvayı kazanmaktan, 1 numarayı korumaya çalışmaktan, sinirleri yandı bir noktada, kortta hiç yapmadığı şeyleri yapmaya başladı, bunları yapmaya başladıkça da oyundan koptu ve yenilgiler aldı. Boris Becker ile olan koçluk ilişkisini de bitirmesi bence onun dengelerini sarstı.



Turnuvada önce Djokovic'i harika oynayan Özbek Denis Istomin çok hakederek eledi, sonra Murray Zverev'e yenildi. Hal böyle olunca tüm oyuncularda ekstra bir iştah oluştu çünkü her iki oyuncu da bu kupanın en yakın ve tehditkar taliplilerindendi.

Bu iki oyuncu gidince en yakında kazanma ihtimali yüksek, tekniği kuvvetli, kendini geliştirmiş 2 oyuncuya baktım: Raonic oldukça kuvvetle gidiyordu, onun önünü Nadal kesti. Stan Wawrinka kesinlikle bir Grand Slam kazanabilirdi, o da Federer maçında bence yeterli isteğe sahip olamadığı için yarı finalde kaybetti. 

Erkekler tarafında final Roger Federer - Rafael Nadal rüya finaline gitti. Nadal yarı final maçını bugün Bulgar Grigor Dimitrov ile oynadı. Turnuvada seyrettiğim en iyi maçtı. Ben Grigor Dimitrov'u açıkçası yıllar içinde pek ciddiye almamıştım, yeteneği var ama onu yeterli derecede çalışıp kullanmadı ve kendini heba etti diye düşünüyordum, çeyrek final maçına kadar. David Goffin'i çeyrek final maçında 3 sette çok rahat yendi ve iyi oynadı. Kafamda soru işareti oluşmuştu ama Nadal'ı asla yenemez demiştim kendime.

Bugün beni utandırdı. İNANILMAZZZZZ oynadı, kendisine ilk zamanlar Baby-Fed deniyordu ama bugün bence Federer'in bir üst modeli gibi oynadı. Kazanmaya da çok yakındı ama işte Nadal o kadar inatçı, o kadar yetenekli, o kadar kendine inanan, mentalitesi demir gibi bir oyuncu ki maçı vermedi. Bu arada Nadal'ın cephesine eski İspanyol Roland Garros şampiyonu Carlos Moya da katılmış, zaten birbirlerini iyi tanıyorlardı, Moya da çok önemli bir oyuncuydu zamanında, muhakkak katkısı olmuştur. Dimitrov'daki bu büyük gelişme ise bir zamanlar Andy Murray'ın takımındayken Murray, Amelie Mauresmo ile anlaşınca kamptan ayrılan Dani Vallverdu'ya ait. Hem Dani hem Grigor ikisi de genç, belli ki çok olumlu etkileri olmuş bu birlikteliğin. Ben bayıldım bugün Dimitrov'un oyununa. Böyle giderse bu yıl içinde bence bir Grand Slam kazanma şansı muhakkak var.



Pazar günü oynanacak Federer- Nadal finali eski günlere dönüş gibi. İkisi en son 6 yıl önce bir Grand Slam finalinde karşılaşmışlardı. Roger Federer bir Grand Slam finali oynayan (35) en yaşlı ikinci oyuncu olacak. Federer , Nadal'ı yenmenin yolunu bulamazsa emekli olmayacak gibime geliyor :) İkili 34 defa karşılaştılar ve bunların 23'ünü Nadal kazandı. Ben her iki oyuncuyu da çok çok seviyorum ama Roger Federer'in bambaşka bir yeri var. Federer kime kaybetse çok üzülüyorum. Bu Pazar 28. Grand Slam finaline çıkacak olan Federer, 2017 yılında 17. sırada ve 35 yaşında 18. Grand Slam'ini amansız rakibi Rafa Nadal'ı yenerek kazansa ne şahane olur!!!



*Fotoğraflar Australian Open FB sayfasından alıntıdır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar