Dünya Tenis Günü Etkinlikleri

Oyuncuları sevdiğim için tenisi sevmeye başladım. Hiç unutmam 13 yada 14 yaşlarındaydım bir Cumartesi günü Trt’de bir tenis maçı vardı, daha önce de maçlara rastlamıştım ama canım seyretmek istememişti. Bu seferkine gözüm takıldı ve sonuna kadar büyük bir zevkle seyrettim. Oyuncuların ikisi de iyiydi ama biri acayip işler yapıyordu kortta, sanki tenis için doğmuştu. Adeta büyülendim, gözlerimi alamadım. O oyuncu Pete Sampras’tı ve ben o günden sonra tenisin büyük bir takipçisi oldum.

Seyrettikçe daha çok sevdim, oyuncuların kişilikleri hep çok ilgimi çekti. Andre Agassi çok sevdiğim bir oyuncu oldu hep. Onun Pete Sampras ile olan maçları benim için inanılmaz keyifliydi, ben ikisinin de kaybetmesini istemiyordum hiç ama gönlüm az farkla da olsa Sampras’ı gizliden kayırırdı. Yıllar geçti Agassi’nin biyografisini okudum, tenisin onun için ne kadar zorlayıcı olduğu beni çok şaşırtmıştı. Hatta tenisi boksa benzetiyordu, her oyuncunun kendi köşesinde -kortta -yapayalnız olduğunu söylemişti. Bu beni çok düşündürdü daha sonra ve ona çok hak verdim. Gerçekten de tenis benzersiz bir meydan okuma, ne kadar güçlüsün, vuruşların ne kadar iyi, ne kadar hızlısın, kafaca ne kadar sağlamsın..Hep limitlerini ölçüyor, seni hep daha fazlasını yapmaya zorluyor ve bütün sorumluluk hep sende. Bence sporlar içinde kişiyi bireysel anlamda geliştirebilecek en önde gelen branşlardan biri tenis.



Dün akşam tv’de Pete Sampras- Andre Agassi maçının reklamını görünce inanılmaz sevindim. Gösteri maçları yapıyorlar ve ben de onlara çok gitmek isteyen biri olarak keşke dedim ama evden seyredebilmek de güzeldi. Öncesinde Pat Cash- Ivan Lendl ile oynadı. Ivan Lendl’i ilk kez gülerken gördüm ki bence çok önemli, kayıtlara geçmeli!!  Maçlar eğlenceliydi tabii ki. Dün Dünya Tenis günüydü. Dünyada tenisi tanıtmak, sevdirmek, oyuncu kazanmak ve daha çok seyirciye ulaşmak amaçlı gösterilerin düzenlendiği bir gün. Sadece Londra’da maç yoktu Hong Kong ve NewYork’ta da maçlar vardı. Hong Kong’da Tomas Berdych son dereceli eğlenceli bir maç yaptı Hewitt ile. Sonrasında kadınlarda Li Na- Sam Stosur ile oynadı.

Novak Djokovic ile Andy Murray ise Madison Square’deydi. Djokovic harika bir espri anlayışına sahip, eğlenceli bir oyuncu. Bu özelliği de gösteri maçlarında çok kolay açığa çıkıyor, Murray ona ayak uydurabildi, hatta kendilerinin fotoğraflarını çektiler bir gece önceki Oscar selfisine inat:) Çok eğlenceli ve bence çok da özendirici maçlar oldu. Burada amaç bence daha çok çocuğun tenise başlamasını sağlamak. Oyuncuları maç içindeki konsantre ve ciddi hallerinden biraz daha sıyrılmış olarak oyundan keyif alan, rakibiyle arkadaş görmek seyirciye kendisini daha yakın hissettiriyor. Eğer çocuklar da bu şekilde hissederse, kendilerine yakın hissettikleri ve önlerinde çok başarılı duran oyuncularla özdeşleşip spora ve tenise başlayabilirler. Tenise verilen bu önemi çok değerli buluyorum ve kendimi hep Agassi-Sampras dönemini yakalayıp seyretmiş biri olarak hem de günümüzün bu çok iyi yetişmiş kaliteli oyuncularını seyreden biri olarak çok şanslı hissediyorum.




Dileğim Türkiye için de çok daha fazla çocuğun profesyonel anlamda desteklenip oyuncu olabileceği bir sistemin oluşturulması yönünde. Bence sporcu olmak dünyanın en iyi mesleği, branşınız ne olursa olsun. Herkesin dünya tenis günü kutlu olsun!

Yorumlar

Popüler Yayınlar