Avustralya Açık Şampiyonu: Victoria Azarenka!!

Herkese karlı bir İstanbul gününden merhaba,

Avustralya Açık’ta kadınlar şampiyonu bugün belli oluyor. Ben de ilk defa bir maçı canlı izleyebilecek olmanın keyfini yaşıyorum. Öyle harika maçlar oynandı ki geçtiğimiz iki günde, bunları banttan izlemek benim için oldukça sevimsiz bir durumdu. Önce Federer – Nadal, ardından Djokovic – Murray maçları gerçekten tarihe geçecek kadar iyiydi.

Bugünkü maçta 3 numara Victoria Azarenka ilk defa bir Grand Slam finaline çıkıyor. Onun için büyük bir olay bu. Eğer bu maçı kazanırsa Wta’de 1 numara olacak. Azarenka bu turnuvanın 2005'teki junior şampiyonu.

Maria Sharapova ise 7. finaline çıkıyor bugün. 3 Grand Slam şampiyonluğu var, en son 2008’de bu turnuvada şampiyon olmuştu. O da sakatlıklardan sonra tekrar yeni bir sayfa açıp tekrar şampiyon olmak istiyor. O da aynı şekilde bugün kazanırsa 1 numara olacak.

İkili daha önce 6 defa karşılaştılar, durum 3-3 ama en son Sharapova, Roma’da çeyrek finalde Azarenka’yı yenmişti. Bu maçta eğer Azarenka heyecanını kontrol edebilirse maçı alır diye düşünüyorum. Bakalım neler olacak!!

Maça, Azarenka servis atarak başladı. Ancak o kadar heyecanlı ki, oyunda 2 defa çift hata yaptı. Normalde çift hata yüzdesi düşük bir oyuncu, ancak ilk oyunda henüz heyecanını kontrol edemiyor. Heyecanlı başladı, basit hatalar yaptı ve çift hatalarla ilk oyunu Sharapova’ya hediye etti.

Şimdi, servis sırası Sharapova’da. Her iki oyuncu baseline da çok iyi oynuyor, Sharapova’nın forehand i çok iyi. Masha maça iyi başladı, etkili oynuyor, onda da servis sıkıntısı biraz başladı, çift hata yapıyor ancak durumu 2-0 yaptı. Azarenka’nın bir an önce bu heyecan halinden çıkması lazım.

Azarenka kendi servisinde yine çift hata yapıp, beni endişeye düşürse de oyunu idare etmeyi başardı ve durumu 2-1 e getirdi. Bence kendine geldi bile, yada en azından ben öyle umuyorum. Gerçek oyununu oynadığı anda rakibine nefes aldırmayacağını düşünüyorum. Şimdi yapması gereken Masha’nın servisini kırıp sete denge getirmesi.

Tam da düşündüğüm gibi oldu, Azarenka ritmini buldu, çok rahat bir şekilde rakibini servisini kırdı. Bence artık Sharapova için sıkıntılı saatler başlıyor. Azarenka son bir senede kendini çok geliştirdi, hem servisleri hem forehandleri hem oyun kurgusu –hücum oyunu oldukça etkili.

Azarenka kendini buldu, durumu 4-3 yaptı. Şimdi Masha’nın servisini kırarsa ilk seti kazanır. Artık stres altında olan Sharapova. Aslında iki oyuncunun oyun tarzı birbirine benziyor, hayat hikayeleri de öyle. İkisi de Sovyet Rusya’da doğup Amerika’da yetişmiş, hırslı ve çalışkan tenisçiler. Ben ikisini de seviyorum ama bu maçta Azarenka’yı tutuyorum çünkü bence artık bir Grand Slam kazanmayı hak etti!

Azarenka, öyle bir noktada servis kırdı ki, şimdi set için servis atıyor. Fileye geldiği her durumda puanı aldı, aslında rakibi de kötü oynamıyor. Bu sadece oyunları kurgulamak, zamanlamayı ayarlamak ve basit hatayı aza indirgemekle alakalı bir durum. Azarenka 2-0 geriye düştügü ilk seti 6-3 kazanmayı bildi. İkinci sette Masha’nın hücüm oyununu artırmasını bekliyorum.
İkinci sete Azarenka servis kırarak başladı, bence bunda rakibinin ilk seti kaybetmiş olmasından kaynaklanan moral bozukluğu etkili oldu. Kendi servisinde bu sefer Masha servis kırma puanı kazansa da Vika buna izin vermedi, sonrasında yine bir servis kırdı ve ikinci sette durumu 3-0 a getirdi. Bu skordan sonra Maria Sharapova bu seti nasıl çevirir, çevirebilir mi bilemiyorum. Basit hatası artınca olanlar oldu, zaten ilk seti kaybetti, deyim yerindeyse canını dişine takıp bu seti almak zorunda yoksa şampiyonluk kaçtı.

Öyle bir noktaya geldi ki ikinci set, 4-0 dan bu maçı çevirecek gibi de gözükmüyor Maria Sharapova. Victoria Azarenka adım adım şampiyonluğa ve dünya 1 numarasına doğru yürüyor. Yarı finalde Kim Clijsters gibi klas ve tecrübeli bir oyuncuyu yenmesi, bana bu şampiyonluk için hazır olduğunu düşündürtmüştü. Oyununda da bunu açıkça gösterdi. Masha rakibine çare bulamadı ve servisini bir kere daha kırdırdı. Artık Victoria Azarenka şampiyonluk için servis atıyor. Kendi servis oyununda 40-40 ı buldu Azarenka ama şampiyonluğa bu kadar yaklaşmışken bırakmadı ve ikinci seti 6-0, maçı da 6-3, 6-0 kazanarak teklerde tarihin ilk Belarus’lu kadın şampiyonu oluyor.

Yeni şampiyon Victoria Azarenka aynı zamanda dünya yeni 1 numarası oldu, Maria Sharapova ise 3 numaraya çıktı.

Yarın ise başka bir heyecan fırtınası bizi bekliyor. Novak Djokovic ile Rafael Nadal şampiyonluk için karşılaşacaklar. Bu maçı büyük heyecan içinde bekliyorum, yarın görüşmek üzere…



Yorumlar

  1. Adsız28.1.12

    Güzel maçmış bi o kadarda hızlı :))
    ikinci set 6-0 finale yakışmamış İki oyuncu da demekki birbirlerine ters tekniklere sahip
    psikolojik etkileri fazla belkide

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar