Davis Kupası Pazar Fırtınası: Rafa Nadal

Rafa Nadal hakikaten izlemesi büyük keyif veren bir oyuncu. Hele ki toprak kort oldu mu, tadı bambaşka. Bugün Davis Kupasında genç rakibi Alman Alezander Zverev ile karşılaştı. Açıkçası 2.5 aylık bir aradan sonra kortlara döndüğü için Zverev karşısındaki performansını merak ediyordum.

Ortama da bakarsak, İspanya harika bir ülke, toprak kortlar İspanyol oyuncuların doğal zeminleri. Taraftarlar Plaza de Toros'u bayram havasına döndürmüşlerdi. Durum 2-1 İspanya aleyhineydi. Bu şartlarda maça çıkan, formda, sağlıklı bir Rafa Nadal herhalde dünyanın en tehlikeli oyuncusu olur. Nitekim öyle de oldu. Sacha Zverev zaten maça çıkarken yüzünde gergin, stresli bir ifade vardı. 20 yaşında, ülkeni temsil için çok kritik maça Rafa Nadal karşısına çıkıyorsun, oldukça anlaşılabilir bir durum.

Rafa maça öyle bir başladı ki, ben daha neler oluyor demeden 34 dakikada ilk seti 6-1 aldı. Zverev  allak bullak oldu, servisleri çalışmadı, arada kısa toplar yaptı ama sonuç vermedi. Biraz böyle hakeme, toplara falan takılmaya başlayınca anladım ki bu maç havasında değil, inancı yok. Oyuna odaklanmak yerine diğer şeylerle ilgileniyor.



Zverev'in 2.sette servislerin oyuna girme oranı %54 civarı idi. Aslında 2.set istatistiklerinde Rafa ile arasında bir uçurum yoktu ama 1.98cm boyunda bir oyuncu olduğu için, Rafa ne kadar drop shot, alçaktan vuruş, vole varsa attı. Zverev'i koşturdu, yıprattı, yordu, aldı puanları. İkinci set de 6-4 Rafa Nadal'a gitti.

2 seti almanın rahatlığı, seyircilerin muhteşem tezahüratlarıyla Rafa zaten öyle bir atmosfer yaratmıştı ki, o noktadan sonra zaten kimsenin aklında Zverev bir mucizeyle oyunu değiştirir ve maçı alabilir gibi bir fikrin olduğunu düşünmüyorum. 3.sette durum 5-3 iken Zverev kırdırdığı servislerden birini alıp 5-4 yaptı durumu ama Rafa Nadal bir adım daha fazlasına asla izin verecek bir oyuncu değildi ve vermedi de zaten. Oyunun başından sonuna kadar o kadar dominant oynadı, hep onun kontrolünde gitti ki maç, rakibin kafasında ben şunu farklı yapsam belki yenebilirim gibi bir düşüncenin oluşmasına bile izin vermedi. Büyük şampiyon hakikaten. 

Şimdi durum  2-2 oldu. Bugün bir maç daha var: Philipp Kohlschreiber, David Ferrer ile oynayacak. Henüz bu sezon Ferrer'i izlemedim, bir süredir form düşüklüğü var, sonuçlar istediği gibi gitmiyor ama şu an ne durumda bilmiyorum. Öte yandan Kohlschreiber iyi oyuncu, Nadal ile oynadığı gibi oynarsa bence Ferrer'i yenebilir. Bakalım bu iki ülkeden hangisi yarı finale çıkacak ?



*Fotoğraf, DavisCupTennis Instagram sayfasından alıntıdır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar