AMERİKA AÇIK 2018 : TEK KADINLAR YARI FİNAL MAÇLARI

Yılın son Grand Slam turnuvası Amerika Açık'ta yavaş yavaş sona geliyoruz. Başladığı ilk günden bu yana sürpriz elenmeler, yeni yıldızlar, tartışmalı konular, oyuncuları çok zorlayan hava sıcaklığı gibi her günü dopdolu bir gündemle devam eden turnuvanın son 4 günündeyiz.

Bugün Tek kadınlar Yarı Final maçları Türkiye saatiyle gece 02:00'de başlayacak. Maçlara geçmeden önce aklıma takılan 2 nokta var: Dün gece kadınlarda bir grup çeyrek final maçı oynamışken neden 1 gün dinlenme hakkı verilmeden bugün yarı finale çıkıyorlar? Ve neden onların saatiyle kadınlar yarı final maçları akşam 19.00'da başlıyor da erkekler yarı finalleri akşam 16.00'da başlıyor? Bu iki uygulamayı kadınlar aleyhine buluyorum ve eşitliğe aykırı olduğunu düşünüyorum. Erkekler maçı muhtemelen dünyada daha çok izlenebilsin diye saat 16.00'ya alınabiliyorsa -saat farkı gözetilerek- aynısını kadın maçlarına da uygulamak gerekmez mi?

Şimdi geçelim bu geceki kadınlar yarı final maçlarına: İlk maç 6 kez Amerika Açık şampiyonu Serena Williams ile kariyerinde bir ilki başarıp bir Grand Slam'de ilk kez yarı finale çıkan Anastasjia Sevastova arasında. Sevastova turnuva boyunca çok iyi maçlar çıkardı, çok zorlu bir yoldan geçerek yarı finali bileğinin hakkıyla kazandı. Çok formda bir Donna Vekic, GS karnesi iyi olmasa da turda çok istikrarlı ve başarılı olan Elina Svitolina ve en son da geçen senenin şampiyonu Sloane Stephens'i yenerek geldi. Gerçekten büyük bir başarı kendi kariyeri açısından, özgüvenine de müthiş katkısı olduğunu düşünüyorum.


Serena Willams



Serena Williams benim en sevdiğim oyuncudur, büyük ilham kaynağı, büyük bir şampiyon ve müthiş bir savaşçı. Turnuvaya başlarken bu kadar iyi değildi, ne servisleri ne de oyun içindeki hareketleri, çabukluğu çok iyi değildi ama bu 2 hafta içinde hepsinde olumlu yünde gelişme oldu. Çeyrek final maçı sonrasındaki basın toplantısında maç içinde "eğer bir topa yetişmek istersem yetişirim, bunu bilmek çok önemli "dedi. Artık bir 10 yılım daha yok, o yüzden benim için her maç çok önemli"diye de belirtti. Serena Williams,  Margeret Court'un 24 GS'lik rekorunu kırmak istiyor ve şu an bence ona çok yakın. Serena yarı finale gelinceye kadar Kaia Kanepi ve Karolina Pliskova ona en çok tehlikeyi yaratan oyuncular oldu.  Karolina Pliskova 2016 Amerika Açık yarı finalinde Serena Williams'ı yenmişti. Williams ise doğum yaptıktan sadece 1 yıl sonra döndüğü turnuvada Pliskova'ya geçit vermedi. Bir kadın olarak Serena Williams bana inanılmaz ilham veriyor ve onun şampiyon olmasını istiyorum.

Anastasjia Sevastova

Anastasija Sevastova'yı da aynı şekilde basın toplantısında izledim. Kendisi ilk defa yarı finale çıkmış olmaktan dolayı çok mutlu. Benim izlenimime göre hedefini başarmış bir sporcu gibi konuştu. O yüzden bu maçı kaybetse üzülmeyecek gibi hissettim onu dinleyince. Kaybettiğinize üzülmeyeceğiniz bir maçı da kazanamazsınız eğer ki rakibiniz Serena Williams ise. 

Kadınlar yarı finalinin diğer tarafında dün gece çeyrek final maçları yapan Madison Keys ve Naomi Osaka var. Bu oyuncuların ne suçu vardı merak ediyorum. Turnuva programında kadınlar finalini Cumartesi yapmayıp Pazar günü erkek finalinin önüne almak çok mu zor? Zaten hava sıcaklığıyla birleşen yüksek nem oyuncuları bu yıl hiç olmadığı kadar zorlamış ve tabiri caizse perişan etmişken.

Madison Keys

Madison Keys benim radarımdan kaçarak yarı finale geldi. Bu yolda Dominika Cibulkova ve Carla Suarez Navarro galibiyetleri önemliydi. Ama ben Madison Keys'in şampiyon olmak için içinde yeterli hırs yada öfke olduğunu düşünmüyorum. Geçen sene finalde en yakın arkadaşlarından biri olan Sloane Stephens'a çok mutlu kaybetmişti. Olayı ben biraz sportmenliğe vermiştim ama yanılmıyorsam Matts Wilander'in dediği gibi 'she is too nice to win', yani kazanmak için fazla iyi. Ancak bu tavrını değiştirebilirse zorlu Osaka'yı geçebilir. 


20 yaşındaki Japon Naomi Osaka bu sezona çok iyi başladı. Indian Wells gibi çok prestijli bir turnuvayı kazandı. Buradaki performansı çok iyi. Ben zorlanmadan finale çıkacağını düşünüyorum.

Naomi Osaka

Benim final tahminim Serena Williams vs Naomi Osaka. Hatta Naomi Osaka rakibinden korkmaz ve rahat oynayabilirse şampiyon bile olabilir, kesinlikle çok potansiyelli.

Kadınlar final maçından bahsetmişken bir süredir tenis dünyasında GS'lerde kadın maçlarının da 5 set üzerinden oynanıp oynanmaması konuşuluyor. Ben de buna ilişkin olarak kadın maçlarının çeyrek finallerden itibaren 5 set oynatılması gerektiğini düşünüyorum. Amerika Açık'ta bu sene erkekler maçlarında 5.sette tie-break kuralı geldi, diğer GS'lerin aksine. Hatırlatmak gerekirse erkekler Grand Slam'lerde 5 set üzerinden maç yapar, 3 seti alan oyuncu maçı kazanır. Son sette tie-break olmaz, skorda 2 farkla kazanan oyuncu maçı da kazanırdı. Ancak bu maraton maçları getirdiği hem oyuncuları hem izleyenleri çok zorladığı için ilk defa Amerika Açık'ta 5 setlik maçlara bu tie-break kuralı geldi ve çok da iyi oldu. Aynı uygulamanın kadın maçlarına da uygulanması bence çok iyi olur. Grand Slam'leri diğer turnuvalardan ayıran bu 5 setlik maçlar hem fiziksel hem mental dayanıklılık testi. Oyuncunun maç içinde duruma göre oyun planını değiştirip yeni strateji ortaya koymasına fırsat veriyor. Bir oyuncu geriye düşse bile bunu telafi etmek için zamanı var. Bu tecrübeden kadın sporcuları ve izleyicileri de mahrum etmemek gerekiyor diye düşünüyorum. 



**Fotoğraflar US Open Official Instagram sayfasından alıntıdır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar