Bir tenis efsanesi...

Bugün sizlere erkekler tenisinde en çok sevdiğim tenisçiyi anlatmak istiyorum. Tenis dünyasının bence gelmiş geçmiş en iyi oyuncusu Amerikalı  Pete (Petros)  Sampras'tır. Amerika doğumludur ama ailesinde Yunan ve İtalyan kökleri vardır. Kariyerinde 14 Grand Slam şampiyonluğu var ki, bu rekoru şu an 16 Grand Slam ile Roger Federer kırmıştır. ( Roger Federer'i hem oyun tarzı hem de kişiliğiyle Sampras'a çok benzetiyorum.) Pete Sampras döneminin en parlak oyuncularından biri de yine Amerikalı Andre Agassi idi. Bu iki rakibin maçlarını bugünün Rafael Nadal- Roger Federer maçları gibi düşünebiliriz. Pete Sampras'n son Grand Slam şampiyonluğu da 2002 yılında Amerika Açık da olmuştu. Finalde Andre Agassi'yi 4 sette yenmişti. Kariyerleri boyunca bu iki oyuncu 34 defa karşılaştılar ve 20'sini Sampras kazandı.

Tenis dünyasında Grand Slam kazanmak çok büyük bir başarı. Ama öyle oyuncular var ki, Pete Sampras gibi, sadece bir değil tam 14 tane Grand Slam kazanarak birer efsaneye dönüşüyorlar. Pete Sampras benim tenis izlemeye başladığım dönemin en sevdiğim oyuncularındandı. 1993-1998 yılları arasında ATP dünya sıralamasında 1 numaraydı. Grand Slamlerin 5'i Amerika Açık zaferidir. Arka arkaya 7 kez Wimbledon'ını kazanarak başka bir rekor elde etmiştir. Servis-vole oyununda üstüne yoktu ki bence hala onun gibi oynayan yok.  Fiziki dayanıklılığı çok yüksek, mental olarak çok sağlam, dört dörtlük bir sporcudur ve King of Swing lakabını almıştır.  Ağustos 2003 de resmi olarak emekliliğini açıkladı. Tenisi bana sevdiren oyuncuların başında gelir.

Tenis dünyasında izleyip de çok sevdiğim başka oyuncular da var. Onları da zaman içinde paylaşacağım.










Yorumlar

  1. Adsız23.8.11

    Merhaba
    Gerçekten zamanın usta raketleri bu sporu sevmek için büyük bir misyon üstlenmişler. Ben de Agassi, Graf gibi isimlerle tenisi tanıdım ve sevdim. Ama Sampras ı sayenden tanıdım diyebilirim.
    Ve mümkün olduğu kadar bu tenisçiyi tanıtmaya devam etmelisin bence...;)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar