Dünya Atletizm Şampiyonası Daegu 2011

Çocukluğumdan beri atletizm şampiyonalarını seyrediyorum. Bu alışkanlığımı bana çocukken atletizm seyrettiren babama borçluyum. Seyrettiğim isimlerden o dönem için Sergei Bubka'dan başka bir atlet aklımda kalmadı. Sergei Bubka sırıkla yüksek atlamada her sene rekorunu biraz daha ilerletiyordu. Ben de inanmaz gözlerle bir insanın nasıl olur da o kadar yükseğe çıkabildiğini izliyordum. O duygumu şimdi de koruyorum:) Belki de sporculara çok saygı ve sevgi duymamım sebebi çocukluğumdan gelen bu hislerdir.

Bugün benim seyrettiğim bölümde 100 metre elemeleri yapıldı. Bu dünya şampiyonasında bu kategorinin iyi isimlerinden Tyson Gay ve Asafa Powell yok. Usain Bolt ise sakatlıktan çıktı. Yarışlar nasıl olur diye ön elemleri seyrederken Jamaicalı sprinterların bu kategoriyi ele geçirdiklerini gördüm. Usain Bolt gayet formda gözüküyor, hatta elemeyi yürüyerek geçti ve 10.11 ile günün en hızlısı oldu:) Bu arada eski dünya şampiyonu Maurice Greene artık emekli oldu ve röportajlar yapıyor. Bolt verdiği demeçte "antrenörüm benimle gurur duymuştur bugün, çok iyi bir çıkış yaptım "dedi. Onun dışında Jamaica'dan genç bir sprinter Yohan Blake onu da beğendim. O da "Bolt'un öğüdünü tutuyorum, şampiyonadan keyif almaya bakıyorum" dedi. 

Benim Bolt'la ilgili gördüğüm birsey var ki o da gerçekten koşmaktan keyif alıyor. Baskı hissetmesi gereken biri varsa bu pekala kendisi olabilirdi, bu sezon en hızlı o koşmasa da rekorlar onda ve herkes onu seyrediyor. Ama Bolt bu baskıyla iyi başediyor, özgüvenini iyi koruyor ve süreçten zevk alıyor, bunu da seyirciyle paylaşıyor. Tam halkın sevgilisi olacak kıvamda bir atlet:)

Öte yandan uzun mesafede Kenya'lıların ve Etiyopya'lı sporcuların üstünlüğü tartışılmaz. 10.000 metrede kadınlarda 1. gelen atlet Cheriyot olurken eski şampiyon Massai 3. oldu. Kenya ilk üç sırayı aldı. Yine maratonu da bir Kenya'lı olan Kıplagat kazandı.

Sırıkla atlamada dünya şampiyonu olan Avusturalya'lı Stephen Hooker elemelerde elendi, ben röportajını izleyebildim. "Sorunum teknik değil, birsüredir özgüven eksikliği yaşıyorum. Koşarken kafamda süpheler vardı, sorunumu çözemedim, bugün berbattı" dedi. Aslında ne kadar önemli insanın kafasının rahat olması, güvenli hissetmesi. Bolt özgüvenli sporcu için ne kadar uygun bir örnekse , Hooker da tersi için öyle oldu.

Atletizm seyretmek; disk atma, cirit atma, uzun atlama,3 adım, dekatlon vb. gibi pekçok kategoride yarışan sporcuları izlemek belki başta biraz sıkıcı yada tatsız gelebilir. Ama bence biraz şans verilirse hepsi bir süre sonra zevkle izlenebilir hale geliyor. 100 metre-200 metre ve bayraklı takım tarışları herkesin ilgisini çeken ve favori yarışlar genellikle ama diğer branşlarda aslında çok keyifli oluyor, yeter ki şans verilsin. Herkese atletizm dolu günler geceler diliyorum:)

Yorumlar

  1. Adsız27.8.11

    Bu gençleri transfer etsek olmaz mı acaba :))
    Biz de dünya modasına uyup afrikalı sporcuları transfer etmeye başladık, Başarı için altyapıya önem vermeyip kolay yoldan hazır sporcu transfer etme zihniyeti ile olimpiyatlarda uzun süre ismimizi duyamayız...

    YanıtlaSil
  2. ne güzel ne keyifli yazmışsın...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar