New Haven Open Yarı Final Maçı..

Bugün New Haven Open'da iki yarı final maçı var. Biri Li Na- Petra Cetkovska maçı, diğeri de Caroline Wozniacki- Francesca Schiavone maçı. TV'de şu anda Li Na-Cetkovska maçı var, hatta maç bitmek üzere.

Bana kalsa Wozniacki- Schiavone maçını tercih ederdim ama maalesef benim elimde değil, kanalın yayınına tabiyim:/ Yorumumdan da anlayacağınız üzere, seyrettiğim maçtan pek keyif almadım. Li Na çok formsuz, o kadar cansız, enerjisiz ve de hani geldim artık, oynayayım bari modunda oynuyor ki zevk almak imkansız. Rakibini ilk kez seyrediyorum, önyargılı olmak istemem ama o da her topu fileye taktı nerdeyse, basit hatalar kraliçesi olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Anlayacağınız biri şampiyon ama formsuz ve cansız diğeri de oldukça vasat görünen iki oyuncunun maçı bu:)

E bu kadar şikayetten sonra biraz bilgi vereyim:) Bu iki oyuncu 2 sene önce birkez daha karşılaşmışlar ve maçı Li Na almış. Şu an setlerde 1-1 lik eşitlik var. 3.setin sonuna yaklaştık ama oyuncuların ikisi de o kadar istikrarsız ki yani ne desem olmaz. Biri diğerinin servisini kırıyor tam düzeldi maça girdi derken servisini rakibine kırdırıyor. İki oyuncu için de aynı şey geçerli. Şu an Cetkovska 3. sette 5-4 önde ve servis kullanıyor. Maç için servis kullanıyor ama dediğim gibi bu sefer de Li Na, 3 kez servis kırma puanına sahip:) Oyun devam ediyor. Çok şükür Cetkovska servis kırma puanlarını çevirdi, hatta şu an maç puanı kullanıyor. Maç puanında çift hata yaparak 10. çift hatasını yaptı Cetkovska. 

Bazı maçlar vardır, zevk vermez hatta şöyle diyim hani birine tenisi sevdirmek isterseniz seyrettirmeniz gereken oyuncular vardır. Onların maçları izlettirilmelidir ki, ilgisi oluşsun. Bunun gibi maçlarla mesela ilgi oluşsun diye seyrettirmeye kalkarsanız bir daha uzunca süre tenise ilgi duymaz kime izletseniz. Bu maç bitmez sevgili arkadaşlar:) Li Na servis kırdı ve şu an 3. sette durum 5-5, 0-15 Cetkovska. Onlar oynayadursun zaten gidişatı hep aynı, ben biraz maç içinde neler oldu onu anlatayım. İki oyuncuda setlerde antrenör molası aldılar. İkinci sette Li Na gerideydi ve maçı kaybetmek üzereydi. Michael Mortensen molada Li Na'ya hala kazanabilirsin, hiçbirsey için geç değil, çalışman canlanman lazım dedi. Bunun üzerine seti kazandı Li Na. Sonra 3. sette Cetkovska bir mola aldı, benzer şeyleri onun koçu söyledi. O da maçı almak üzereydi az önce ama o kadar basit hatayla oynuyor ki bu oyunla maçı kazanması için rakibin hakikaten boşlaması lazım.

3. sette durum 6-6 oldu ve tie-break başladı. Gereksiz yere uzayan bir maç oldu. İki oyuncu da yeterli istikrarı sağlayamadıkları için ve de formda olmadıkları için durmadan basit hatalar yapıp , puanlar kaybedip-kazanıp kendilerini çok yordular. Bunun sonucunda kazanan Wozniacki- Schiavone ikilisinden biriyle karşılacak ve bu form hali ve de üstüne yorgunlukla nasıl bir maç olur düşünemiyorum. Gerçi her maç farklı olur, yada olması lazım gibi geliyor bana. Tabi genel bir sakatlık ve uzun süreli formsuzluktan çıkılmadıysa. 

Bu maçta tek beğendiğim kısım bu tie-breakdeki ralliler. İki tenisçide çok iyi toplar atıyorlar, iş ciddiye binince artan adrenalinle kendilerine geldiler sanıyorum:)  Keşke maçın başından beri bu seviyede oynasalardı. İnsan seyrederken biranda heyecanlanıyor oyun güzelleşince. 8-8 e geldi skor, oyuncular karşılıklı olarak maç puanı şanslarını kullanmadılar. Li Na şu anda yapabileceği en kötü hatayı yaptı ve çift hatayla maç puanı şansını Cetkovska'ya vermişti ki , Cetkovska'da maçın başından beri yaptığı basit hatalara devam ederek skoru 9-9'a getirdi. Li Na'da çok basit hatalar yaptı ve sonunda skor 11-9 oldu  ve Cetkovska maçı 6-2, 5-7, 7-6'lik setlerle kazandı.

Çok şükür bu maç bitti, gerçi Tv'deki yorumcu harika bir maç oldu, özellikle de tie-break desede, ben diyorum ki oldukça yavan bir maç oldu, oyuncuların tek iyi oynadıkları bölüm tie-breakdi ve o da oldukça güzeldi:) Diğer maçın skorunu şu an göremiyorum. Bilgiyi alır almaz yazacağım, zaten yarın akşam final maçı var, kaçırmazsam muhakkak yazarım. Benden bu akşamlık bu kadar, herkese iyi geceler...



Yorumlar

  1. Adsız27.8.11

    çok beğendim maçı anlatış tarzını, bundan sonra da yazılarını takip edecegim..başarılar..

    YanıtlaSil
  2. Adsız27.8.11

    Hatalar zinciri ve ciddi bir rekabet pes etmeyen iki oyuncu.. Bence maçların böyle sürekli yön değiştirmesi eylenceli oluyor. İyi oynayıp oynamadıklarını çok anlayamıyorum ama, birbirlerine üstünlük sağlayamadılar bu kesin. Ahh ah bir de tenis oynayabilsem o zaman bir yıldız nasıl küllerden doğar görecek tüm dünya :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar