US Open başladı..

Öncelikle herkese iyi bayramlar:) Bugün hem Zafer hem de Şeker Bayramı!! Aileler ziyaret edildi, yemekler, tatlılar, börekler yenildi yenildi yenildi:)) Bazılarımız ise tatile gitti.. Kısacası kalanlar içinde gidenler içinde bugün güzel bir gün:)

Peki Amerika Açık'ta neler oluyor?? Dün başlayan sezonun son Grand Slam'inde ben dün gece yayınlanan Maria Sharapova- Heather Watson maçını izledim. Baştan söyleyeyim çok zevkli bir maç oldu. Heather Watson'u daha önce izlememiştim. Ama oyun stilini de , oyundaki tavrını da çok beğendim. Düşünün dünyanın tanıdığı beğendiği, şampiyon bir tenisçiye karşı ilk tur maçına çıkıyorsunuz. Ne kadar kazanma şansım var diye düşünürdüm ben. Şansa bak ilk turda Sharapova çıktı karşıma!! Bilmiyorum bu 19 yaşındaki genç İngiliz raket ne düşündü ama oyunda çok cesurdu, çok korkusuz vurdu toplara nerdeyse maçı alıyordu zaten.

İlk seti çok temiz vuruşlarla ve çok akıllıca oynadı ve Sharapova sanki böyle narkozdaymış ve de tam uyanamıyormuş gibi oynayınca Watson ilk seti 6-3 kazandı. İkinci sette Sharapova bir ara uyanır gibi oldu ve çok derin toplar atmaya başladı. Topu kortun köşelerine, arka çizgiye atarak, sürekli rakibi koşturup yorarak öyle bir oyun kurdu ki , bir ara skor 4-1 Sharapova lehineydi. O noktada Heather Watson'a baktım ; ne bir telaş, ne bir stres , yüzünde ne bir hayalkırıklığı hiçbirşey okuyamadım. Ben buraya işimi yapmaya geldim, çok sorun değil bak nasıl da oynarım ben şimdi gibi bir tavırla maça asıldı ve oyunu 4-1 den 4-4 e getirdi. Bu hamle Sharapova'yı uyandırdı çünkü maç gitmek üzereydi:)

Burda Sharapova ile ilgili birkaç şey söylemek istiyorum. Kendisi çok çalışkan bir sporcu benim takip ettiğim kadarıyla. Roland Garros'tan bu yana iki Grand Slam'de de maçlarını izledim. Bence çok iyi vuruşları olan, teknik yanı kuvvetli fizik gücü yüksek bir oyuncu ve de iyi bir "return"cü. Omuzundaki sakatlık yüzünden servislerinde ara ara sorun yaşasa da ortalamanın çok üstünde bir tenisçi. Uzun zamandır da bir Grand Slam kazanamadı. Şimdi Sharapova çok istekli ve maçlarında gerçekten çok heyecanlanıyor. Ben maçlarda bunu görüyorum. Bu maçtada çok heyecanlıydı ve çok istekliydi. Oyun 4-4 e gelince ikinci set de tehlikeye girer gibi olunca Sharapova, bir adrenalin iğnesi yemiş gibi oldu. Öyle toplar atmaya başladı ki, o kadar çalıştı ki ikinci seti 7-5, üçüncü seti de 6-3 kazanarak 1. turu zor da olsa geçmiş oldu.

Heather Watson'u çok beğendim. Çok güvenli, tekniği iyi, topları akıllıca vuruyor, soğukkanlı, sakin oynuyor ve bence ileride çok büyük tenişçilerden biri olabilecek pek çok özelliği var. Bu maçı gene de kazanabilirdi ama Sharapova gerçekten varını yoğunu korta koydu. Nihayetinde karşınızda bir grand slam şampiyonu var, herkesin tanıdığı sevdiği desteklediği bir rakibe karşı oynuyorsunuz, maç 3 sete uzamış, fizik gücünüz tükenmiş, üstüne bir de rakibin tecrübesi ,kalitesi, isteği eklenince Watson maçı kaybetti.

Bu söylediklerimin tersini de Sharapova açısından düşünürsek; Grand Slam kazanmaya gelmişşiniz, 3 numaralı seri başısınız, herkes galibiyet bekliyor ve siz 19 yaşında çok tanınmamış bir tenişçiye ilk turda kaybediyorsunuz!!  Bir nevi kabus senaryosu, dün gece gerçekleşebilirdi ama dediğim gibi Sharapova gerçekten herşeyiyle sahadaydı. Çok zevkli bir maç oldu. İki oyuncu da iyi olunca, güzel vuruşlar, derin toplar, uzun ralliler oluyor. İşte o zaman ortaya çok güzel bir maç çıkıyor.

Turnuva daha yeni başladı. 1. tur maçları daha yeni yapılıyor. Ben de maçları izledikçe sizlerle paylaşacağım. Herkese iyi akşamlar:)


















Yorumlar

  1. Adsız30.8.11

    Sharapova güçlü hırslı da biraz fazla asabi..
    Bu sebepten bissürü hata yaptı, 1. turda dişli bir genç az daha raketi eline tutuşturup sepetliycekti... Neyse ki tecrübesizdi de Sharapova kazanabildi ... bakalım görücez Sharapova teyze daha tecrübeli biri ile oynayınca bu kadar rahat olabilecek mi?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar