Akıllardan çıkmayacak bir yarı final: Federer vs Djokovic

Herkese iyi pazarlar,

US Open'da artık sona yaklaştık. Kadınlar ve erkekler yarı final maçları tamamlandı. Bu gece tek kadınlar finalinde Serena Williams ile Avustralyalı Samantha Stosur karşılacaklar. Erkeklerde ise bir kez daha Rafael Nadal - Novak Djokovic finali izleyeceğiz.

Bugün, Roger Federer ile Novak Djokovic'in yaklaşık 4 saat süren ve akıllardan çıkmayacak anlara sahip olan yarı final maçından bahsetmek istiyorum. Daha önceki yazılarımda da bahsetmiştim Roger Federer çok önemli bir tenisçi, bir efsane. Kariyerinde çok önemli başarılara ve rekorlara imza atmış, 16 Grand Slam şampiyonluğu bulunan bir isim. Ama tenis hızla gelişiyor ve dünyada farklı tarzlarda, tekniklerde oyun oynayan birsürü iyi oyuncu yetişiyor. Federer, şu an 30 yaşında ve en yakın rakipleri Nadal ve Djokovic'in oyun tarzı, vuruş çeşitliliği açısından biraz gerisinde kaldı. Federer bu sene Wimbledon çeyrek finalinde Fransız Jo-Wilfred Tsonga ile yaptğı maçta setlerde 2-0 önde iken maçı kaybetmişti. Ben o maçta Federer'deki bu düşüse neyin sebep olduğu anlayamamış ve bu mağlubiyete çok şaşırmıştım. Bunun yanısıra Federer, uzun zamandır da Nadal ile yaptğı maçları da kazanamıyordu. Bunlar bir oyuncu için iyi sinyaller değildi. Bu maç başlamadan evvel kafamda Federer ile ilgili bu fikirler vardı. 

Öte yandan rakibi Djokovic ,bu yıl Roland Garros'ta Federer karşısında çok tutuk oynamış ve maçı kaybederek sezondaki ilk yenilgisini almıştı. Ama Djokovic, bu yenilgi dışında çok formda, hatta formunun zirvesinde, dünya 1 numarasına yükselmiş ve sezonda yaptığı 62 maçın 60'ını kazanmış, genç, hırslı, çalışkan bir oyuncu. Üstelik, Novak Djokovic bu yıl bu Grand Slami de kazanırsa tarihte erkeklerde aynı sezonda 3 Grand Slam kazanan birkaç oyuncudan biri olacak . Kafamda bu bilgiler bu yarı final maçını heyecanla bekliyordum. Ancak bu maçı canlı izleme şansına sahip olamadım. Banttan sonucunu bilerek izledim. 

Hatırlarsanız daha önceki yazılarımda Federer- Nadal- Djokovic üçlüsünün çok fanatik bir taraftarı olduğumu ve maçlarda kim kaybetse üzüldüğümü söylemiştim:) Bu maçta Federer ile ilgili olarak üzülmenin ötesinde büyük bir hayalkırıklığı ve şaşkınlık hissettim. Hemen maça bakacak olursak; oyunlar gayet dengeli başladı. Zaten bu aşamaya gelmiş, bu kadar kaliteli iki oyuncudan bekleneceği üzere oyunlarda denge, servislerde denge vardı ve ilk set tiebreakle belirlendi. Tiebreak de Federer daha iyiydi ve ilk seti 7-6 kazandı.  İkinci sette ilginç olan Federer 'in Djokovic 'in servisini erken kırmayı başarıp seti rahat bir şekilde 6-4 alması oldu. Bu noktada Federer 'den beklenen baskıyı iyice arttırıp Djokovic'e sans vermeden maçı 3 sette bitirmesiydi. Ama Djokovic hem bu sezon çok formda hem de çok inatçı, istekli bir oyuncu. Dolayısıyla o da yılgınlık yada ümitsizlik belirtisi göstermeden fizik gücünün de avantajını kullanarak maça asıldı. Böyle olunca bu sefer terazi Djokovic'den yana oldu. Maçta hava değişti, artık zafer sırası Djokovic'indi. Bu rüzgarla Djokovic 3. ve 4. setleri 6-3 ve 6-2 aldı. Bu setlerde Federer pek bir varlık gösteremedi. Maç bu şekilde 5. sette de devam etse ve Federer benzer skorla kaybetse hani üzülürdüm gene ama bu kadar hayalkırıklığı yaşamazdım. Maç 5.sete taşındığında Roger Federer erken bir servis kırarak öne geçti ve kendi servisinde 5-3 ve 40-15 öndeyken 2 kez maç puanından yararlanamadı. Servisini kırdırdı, Federer'e ne oldu, neden en azından bir ace bile atamadı da maçı bitiremedi, kafasından neler geçti bilmiyorum. Hadi kendi servisini kırdırdı, Djokovic'in servisini kırarak bir şansı olabilirdi , gene olmadı. Maç 5-5 e geldi. Kendi servisini alsa maç tiebreake giderdi, Djokovic'in servisini kıramasa bile. Ama ne olduysa oldu ve bir kez daha servisini kırdırdı ve maçı kendi elleriyle teslim etti. Haliyle böyle bir maçı kaybetmek bambaşka bir hayalkırıklığı bambaşka bir üzüntü. Benzer bir tabloyu Tsonga maçında da seyretmiştim, o zaman da aklım almamıştı, burda rakip Djokovic olduğu için kaybetme olasılığı daha çok olsa da böyle 5-3 den maç vermek aklımın almadığı bir durum oldu. 

Maç sonrası basın toplantısını izledim. Federer'e gelen ilk soru " Ne oldu?? "oldu.  O da bilmiyorum dedi, sporda boyle anlar vardır ve bu yüzden insanlar spor seyretmeye devam ediyorlar, sporun içinde bu tip olaylar her zaman vardır diyerek bir açıklama yaptıysa da bir baska cevabında tüm suç bana ait, söylenecek fazla birsey yok diyerek aslında ne kadar büyük bir üzüntü duyduğunu göstermiş oldu.  

Djokovic için söylenecek çok fazla birşey yok. Zaten şu an dünyanın 1 numarası ve çok üst düzey tenis oynuyor. Ama bu maçta asıl kişi maçı kendi elleriyle veren Federer oldu. Yarın akşam finalde Nadal ile Djokovic karşılacaklar. Ben bu iki oyuncuyu da çok sevmekle beraber , şampiyonluğu Djokovic'in alacağını düşünüyorum. Bakalım hep beraber göreceğiz:)


Yorumlar

  1. Adsız12.9.11

    Yani tsonga ile oynadığı geçen seneki maçtaki gibi bir klasik olmuş çok şaşırtıcı ama insanın aklına gelen bu spor organizasyonlarında skoru baştan tayin eden birileri mi var sorusunu akla getiriyor. federer böyle bir maç kaybetmezdi ace yüzdesi yüksek biri ve o sette 1 ace i bile yok inandırıcı gelmiyor. Gerçi robot değiller ve insani reaksiyonlar deyip kendimizi inandırmalıyız belkide...

    YanıtlaSil
  2. Adsız12.9.11

    cok sempatik cocuk Djokovic kalbim durcak sandim kaybediyodu finalde de kazancak enbuyuk Djokovic!!!!!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar