US Open en uzun 2. tur maçı: Ferrero vs Monfils

Amerika Açık'ta ikinci tur maçları devam ediyor. Bugün birkaç maçı parça parça izleyebildim. Şu an seyrettiğim maç iki önemli ismin maçı: Juan Carlos Ferrero (105) ile Gael Monfis (7) karşılaşıyorlar.

Maçla ilgili yazmaya başlamadan önce biraz Juan Carlos Ferrero'dan bahsedeyim. Bu oyuncuyu 2002 yılında seyretmeye başladım diye hatırlıyorum. O dönemde yine çok önemli bir İspanyol tenisçi Carlos Moya vardı ve Juan Carlos Ferrero'da İspanyol tenisinin genç ve yetenekli oyuncularından biri olarak kendini gösteriyordu. Sene 2003'de Roland Garros'u kazandı ve aynı sene içinde ikinci grand slaminde Amerika Açık'da finalde Andy Roddick'e kaybetti. İspanyol tenişçilerin tipik sert zemin ve toprak kort oyuncuları olduğunu söylemiştim. Sert vuruşlar, hızlı ve etkili servisler Ferrero için de söylenebilir. Ama J.C. Ferrero kortta çok hızlı oynuyordu ki ona "mosquito" lakabı takıldı. 2003 Eylül'de dünya sıralamasında 1 numaraya kadar yükseldi. Ferrero, 16 tekler şampiyonluğu bulunan gerçekten çok değerli bir oyuncudur. Zaman zaman sakatlıklarla boğuştu, bir süre pek seyredemedim kendisini. Şimdi yeniden karşıma çıktı ve ben bu maçta onu tutuyorum:)

Gael Monfils (Fra) şu an dünya sıralamasında 7 numara, kesinlikle çok formda, fizik gücü çok yüksek, çok inatçı bir tenisçi ve bu maç için de favori. Ben Gael Monfils'i ilk kez bu yıl Roland Garros'ta seyrettim. Çok çevik, kortta çok hızlı, mücadeleci, çok da iyi bir oyuncu ama pek ısınamadım kendisine:)

Hemen ilk sete gelecek olursak iki oyuncunun tarzları birbirine yakın, sert servis, etkili vuruş, ikisi de az basit hatayla oynuyor, uzun ralliler var maçta ve şu an Juan Carlos Ferrero kendi servisini atıyor ve 6-5 önde. Uzun zamandır J.C.Ferrero'yu büyük bir turnuvada izlemedim. Dolayısıyla şu anki halinin en iyi performası olmadığınıda oyuncuyu tanıdığım için söyleyebilirim. Maçın biryerinde bir kırılma noktası olacak ben o noktayı bekliyorum. Ferrero'yu tutmakla beraber maçı Monfils'in kazanağına dair içimde kötü bir his var:) 

Çok keyifli bir mücadele var şu an, çok yüksek derecede bir tenis oynanıyor, ben J.C.Ferrero'nun oyun oynarkenki tavrını seviyorum. Kendine dönük, mütevazi, sakin, hakem kararlarına çok nadir itiraz eden, olgun bir oyuncu.

İlk set tie-break e gidiyor. Monfils tie-breaklerde başarılı bir oyuncu, bu yıl çok maç yaptı, çok pratiği var, umarım ilk seti Ferrero kaybetmez çünkü ilk seti kaybetmek bir yılgınlık verebilir oyuncuya. Ne de olsa maçı kazanmak için 3 set almak zorundasınız, maç kafadan 4 sete uzamış oluyor ilk seti kaybeden ama maçı kazanmak isteyen oyuncu için:)

Ferrero oyun içinde topun yönünü çok iyi bir şekilde değiştirebilen bir oyuncu, çok etkili servisleri var, şu ana kadar yaptığı hatalar çoğunlukla Monfils'in gönderdiği falsolu toplara çok isabetsiz vuruşlar yaparak kort dışına düşen atışlarıydı. Bu arada maç uzadıkça Ferrero'nun fizik gücü düşmeye başladı gibi gözüküyor. Bakalım bu maç 4 sete uzayacak mı?? 

Gael Monfils tie-break de ikinci servisinde de hata yaptı ve çift hatayla ilk seti 7-6 kaybetti. İkinci sette oyuncular ne durumda olacak, Monfils inatçı ve hemen moralini bozmayan bir oyuncu. Ferrero'da ilk seti kazandı, bunun verdiği bir moral desteği olacaktır o yüzden şu an durumu kestirmek zor gözüküyor. Çok heyecanlı bir maç oluyor ve ikinci set Ferrero'nun servisiyle başladı.

Şu an ikinci sette durum 2-1, J.C. Ferrero önde ama servis sırası Monfils'de. Ferrero'nun ayak başparmağında bir sıkıntı var ve sağlık molası aldı. Umuyorum ayağındaki sıkıntı onun bu maçı kaybetmesine neden olmaz. Şimdi belli seviyeye gelmiş oyuncuları maç içinde kazanma kaybetme noktasına getiren bazı faktörler var. Vuruş seçimi çok önemli, hangi vuruşu ne zaman yapacaksınız işte bu sizi kazanan yada kaybeden yapıyor. Etkili servis, az basit hatayla oynamak, mücadele, iyi defans ve de maç içindeki mental durumunuz, inatçılığınız, oyundan kopmamanız oyuncuyu başarıya taşıyan faktörlerden aklıma gelenleri.

Şimdi bu iki oyuncu da belli seviyede tenis oynayan birbirine yakın oyuncular. Şu an Ferrero daha çok basit hatayla oynuyor ve Monfils servisini kırdırsa da o kadar kendisini motive etti ve agresif oynadı ki o da servis kırdı. Monfils o kadar çevik ve öyle akrobatik hareketler yapıyor, öyle topları çıkartıyor ki bu maçı kazanmak için, Ferrero acilen oyun stratejisinde bir değişiklik yapmalı ve basit hatalarını azaltmalı. Ferrero, kendi servisinde zorlanmaya başladı sanıyorum bu da ayağındaki rahatsızlık ve de fizik gücünün düşmesiyle ilgili. İki oyuncu da servis oyunlarını kırdırdılar ve sette durum 3-3. 

Kıran kırana bir mücadele var kortta diyebiliriz. Şu an ikinci set için bir kırılma noktası olabilir, oyunlarda durum 5-5 oldu. Bu oyun önemli, eğer ki Ferrero servisini kırdırırsa bu seti kaybeder, benden söylemesi. Maalesef söylediğim gibi oldu ve bu seti Monfils 7-5 kazandı ve maç 4 sete uzamış oldu.

Gerçekten çok keyifli bir maç oluyor, hani geçenlerde yine bir yazımda bahsetmiştim. Tenisi sevdirmek için izletilmesi gereken oyuncular ve maçlar vardır diye. İşte bu maç o seyrettirilmesi gereken maçlardan biri:)

Bu yıl Ferrero sadece 18 maç yapmış ve bunlardan 12'sini kazanmış. O kadar yetenekli ve kaliteli bir oyuncu ki, bunca maç eksiğine rağmen gerçekten çok iyi oynuyor şu ana kadar. İspanyol oyuncuları anlatmak için zaten ayrı bir yazı yazacağım. Çünkü gerçekten çok değerli oyuncuları var. Carlos Moya'dan Rafael Nadal'a, David Ferrer'e, J.C. Ferrero'dan, Fernando Verdasco ve Feliciano Lopez'e çok yetenekli oyuncuları var ve en önemlisi bu oyuncuları yaratacak bir sistemleri var.

3.set tie-break e uzadı. Tie-break de Monfils çok iyi oynadı ve seti 7-6 alarak setlerde 2-1 öne geçti. Şimdi Monfils için bu çok önemli bir kazanım oldu, sadece 1 set daha kazanması gerekiyor maçı almak için. Ferero bu seti kaybederek moralman büyük bir çöküş yaşadı. Ferrero'da fiziksel olarak da yorgunluk belirtileri kendini gösteriyor.( Monfils 25, Ferrero 31 yaşında.) 

Son zamanlarda seyrettiğim en güzel tenis maçı diyebilirim. Monfils 4.sete avantajlı başlasa da servisini kırdırdı ve Ferrero omuz sakatlığından çok çekmiş, ameliyat olmuş ve sezona çok geç başlamış olmasına rağmen, gerçek bir şampiyon olduğunu kanıtlarcasına oynadı ve 4.seti 6-4 kazanmayı bildi. Maç 5.sete uzadı:)

Ferrero 2004'den sonra kariyerinde bir düşüş yaşadı, sürekli sakatlıklarla boğuştu. Geçen senede ameliyat oldu ve bu sezona da geç başladı. Hatta bu sezon katıldığı ilk grand slam de bu turnuva. Omuz sakatlığından dolayı da servisleri oldukça kötü. Servislerin oyuna girme yüzdesi son sette  %59 lara kadar düştü. Buna rağmen, servisle oyunu istediği gibi yönlendirip puan alamasa da , daha zor birseyi yapıyor, nerdeyse her puanı rallilerden kazanıyor. 


5.set de aynı şekilde çok çekişmeli geçti. Setin başında Juan Carlos Ferrero, Monfils'in servisini kırmayı başardı ve kendi servislerini de alınca seti 6-4 alarak maçı kazanmayı bildi. 4 saat 48 dakika süren karşılaşmayı 7-6, 5-7, 6-7, 6-4, 6-4 kazanan Ferrero 3. tura çıkmaya hak kazandı!!

Bir Ferrero taraftarı olarak çok mutlu olduğumu söylemeliyim:) Çok güzel bir maç oldu ama ben de çok yoruldum izlerken bile:) 

Yazımı noktalarken, 13.kortta tenisçimiz Marsel İlhan'ın İspanyolların Davis Cup kahramanlarından 19 numaralı seribaşı Fernando Verdasco ile maçının başladığını söyleyeyim. Rakibi kuvvetli ve kaliteli bir oyuncu ama bizim oyuncumuz da çok iyi. Umuyorum Marsel İlhan'dan da galibiyet haberi alırız. İyi geceler, benden bugünlük bu kadar:)
























Yorumlar

  1. bu yazılar o kadar keyifli ki keşke ben de maçı izleseydim duygusu yaratıyorsun :)

    YanıtlaSil
  2. Adsız2.9.11

    Bu Monfils tam bir maymun... Habire uçuyo zıplıyo... Deli bi adam kısacası. Geçen sene de bir maçını seyretmiştim. Rakibini kanser ediyor resmen, tabi izleyeni de. Yorulmadı adam, bizi yordu izlerken. Sonuna kadar seyredemedim gücüm yetmedi... yinede keyfli bir maçtı...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar