US Open çeyrek final maçı: Federer vs Tsonga

Amerika Açık'ta çeyrek finalin benim için en önemli maçlarından birisi Federer- Tsonga mücadelesiydi. Yazılarımdan da hatırlayacağınız üzere Roger Federer benim çok sevdiğim bir oyuncu. Fransızların son dönemde çok iyi genç oyuncuları var demiştim. Onlardan birisi de Jo-Wilfred Tsonga. Federer ile Tsonga birbirleriyle 9 defa karşılaştılar, bunun 5'ini Tsonga kazandı. Hatta Wimbledon yarı finalinde Tsonga- Federer karşılaşmış ve Tsonga 2-0 geri düştüğü maçı kazanmıştı. Dolayısıyla bir Roger Federer taraftarı olarak bu maç benim için oldukça önemliydi.

Roger Federer, Grand Slamlerde üstüste 30. çeyrek final maçına, 30 yaşında çıkıyor. En son 30 yaşın üstünde bir tenişçinin Grand Slam kazandığı yıl 2002'de Pete Sampras'ın Amerika Açık'ta şampiyon olduğu zamandı. Şimdi herkes Federer'den aynı başarı gelir mi diye bekliyor. Çünkü Federer de gelişen rakipleri sebebiyle oyununu geliştirdi, daha atak oynuyor ve hem tecrübesi hem de mental gücü çok fazla bir oyuncu. Tsonga ise daha önce 5 sefer yendiği ve yenebileceğini bildiği bir Federer ile oynuyor. Üstelik o da fizik gücü çok yüksek, inatçı bir oyuncu. Dolayısıyla her iki oyuncu için de avantajlar mevcut.

Ben de bu beklentilerle maçı izlemeye başladığımda Federer'in çok kolay bir şekilde Tsonga'yı baskıladığını gördüm. Tsonga maça bir türlü giremedi, giremedikçe sinirlendi, omuzlar düştü, özgüveni azaldıkça azaldı. Federer turnuvanın maçından beri çok hızlı oynuyordu maçları . Bu maç da aynı şekilde başladı. Setin sonlarına doğru servisi çok kritik bir oyunda kıran Federer ilk seti 6-4 aldı. Tsonga daha önce de geriye düşüp maça asılmış ve kazanmış bir oyuncu olduğu ikinci sette kendisinden bir canlanma bekledim. Ama olmadı hakikaten maç baştan sona Roger Federer'in hakimiyetinde geçti, hatta Federer'in t-shirtünün ütüsü bile bozulmadı:) Tsonga kendine gelemedi ve vasat bir oyun sergiledi. Roger Federer yaklaşık 2 saatte 6-4, 6-3, 6-3'lük setlerle maçı kazandı. Yarı finaldeki rakibi bu yıl Roland Garros'ta yendiği Novak Djokovic!! Çok önemli maçlara yaklaşıyoruz, Amerika Açık'ta sevmediğim tek şey işte bu saat farkından final maçlarını canlı izleyememek..Bakalım turnuvada neler olacak..











Yorumlar

  1. Adsız9.9.11

    VAyy tahminim çıkmadı Federer yine yenilir diyordum demek farklı yenmiş. Bu iyiye işaret federer için. kendisine üstünlük kuran birini elemiş tebrikler.. Bir de yazmadan geçemiycem bu adamın içinde ütü var :) oynarken kırışmıyor kıyafetleri. yada kıyafetlerin kumaşları aşırı kaliteli kırışmayan kumaştan falan :)
    siz illaki kibar adam deyin...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar