US Open çeyrek final maçları

Bu yıl US Open'da yağmur yüzünden 2 gün maç oynanamayınca dün kadınlar ve erkeklerde maçlar hemen hemen aynı saatlerde başladı. Dolayısıyla bazı maçlar arada kaynadı yada yarım yarım verildi kanallarda. Bazı maçlar sürekli kanal değiştirdi, başka maça bağlanıldı. Böyle olunca da bazı maçları yarım yarım izleyebildim ama bazıları benim için önemli, bahsetmeden geçemeyeceğim.

Benim önemle beklediğim bir maç Andy Roddick ile David Ferrer arasındaki maçtı. David Ferrer çok formda, çok tehlikeli ve kaliteli bir oyuncu. Roddick benim sevdiğim ve kazanmasını istediğim bir tenişçi ama sakatlıktan başını alamadı ve çok da formda değil. Turnuva boyunca Roddick iyi bir grafik çizdi ama bu maçtaki oyunu çok önemliydi. 2 gün önce maça başladıklarına 3-0 Roddick öndeyken yağmur yüzünden maça ara verilmişti. İki gün boyunca maç yapılamadı. Dün akşam Louis Armstrong kortunda maç başladı ama daha ilk oyunda zeminde bozukluk olunca maça bir kere daha ara verildi ve bir saate yakın maç nerede oynanacak yer bulunumadı. Daha sonra oyunculara 13 numaralı kort teklif edildi, onlarda kabul etti ve tekrar başladılar. Yani boyle bir konsantrasyon kaybı iki oyuncuya da muhakkak kötü geldi. Çok etkisi oldu diye düşünüyorum. Çünkü David Ferrer maça pek giremedi ve yapabildiği vuruşları bu maçta yapamadı. Bu maçı da 6-3, 6-3, 4-6 ve 6-3'lük setlerle kaybetti. Andy Roddick yarı finalde Rafael Nadal ile oynayacak. 


Serena Williams- Anastasia Pavlyuchenkova maçı da benim için önemliydi ama o maç da bu sıkışık programın kurbanı oldu. Ara ara bağlanıldı bu maça Serena Williams çok rahat geçti genç rakibini ve maçı 7-5, 6-1 'lik setlerle kazandı. Yine başka bir maç Caroline Wozniacki - Andrea Petkovic maçıydı. Ben Petkovic'in ortalama bir oyuncu olduğunu düşünüyorum. Belki on kere karşılaşsalar 9'unu Wozniacki kazanırdı, bir ara Petkovic bir ivme kazanır gibi olduysa da Wozniacki gereksiz yere maçı uzatmadı ve ikinci setteki tiebreaki almayı bildi. Maçı da 6-1, 7-6'lık setlerle kazandı. Yarı finalde Wozniacki- Williams ile oynacak. Bu maç benim için önemli, çünkü ben Wozniacki'nin Williams gibi bir rakiple nasıl oynayacağını ve oyununu ne aşamaya getirebileceğini merak ediyorum. 

Bugün turnuvada yağmur engeli olmazda tek erkeklerde çeyrek final maçları var. Nadal- Roddick ve Isner- Murray maçları var. Yarın kadınlar yarı final karşılaşmaları yapılacak, finali Pazar günü oynanacak. Erkekler final ise pazartesi gününe alındı. Arthur Ashe stadının mimari yapısının stadın üstünü kapatmaya pek müsait olmadığı konuşuluyor. Birçözüm bulunsa bile büyük kortların üzerlerinin kapanmasının 3 yılı alabileceği konuşuluyor şu günlerde. Bu turnuva bu sene yağmurun azizliğine uğradı. Organizatörler de zor durumda kaldı maçı canlı veren tv kanalları da. Ama bence en çok etkilenen oyuncular oldu, sürekli bekleme, konsatrasyon kaybı, geç vakte alınan maçlar yüzünden yorgunluk vb. birsürü şeyle boğuştular. Bu durum seyirciler açısından da sıkıntılı oldu çünkü maçlar sürekli ertelendi, program sıkıştı, maçların yeri değiştirildi, hem oradaki seyirciler için hem de bizim gibi tv başındakiler için bu sene çok da sevimli geçmedi. Umuyorum kalan günlerde hava açar da bir kesintiye uğramadan maçlar yapılır.


Yorumlar

  1. Adsız9.9.11

    Ne kaprisli adam demiştir seyirciler :)
    10bin kişi bilet almış ama zemin bozuldu diye 2 bin kişi anca seyredebildi. küçük bir sahaya geçmeleri organizatorlerin başını ağtırmıştır kesin. Ama o koca sahanın zemini bir yağmur drenajı sorunuyla nasıl çöker anlamadım. Kesin bizim mütahitlerin parmağı var :)))
    williams teyze wozz ablayı yolacak gibime geliyo :)) haydın hayırlısı ...

    YanıtlaSil
  2. Adsız10.9.11

    Neden kapris olsunki?
    orada mac yapsa ve sakatlansa ne olacak belki finale cikmasi mumkun saha bozuk burda bilegini burkulsa yazik onca emege

    YanıtlaSil
  3. Adsız12.9.11

    İyi ısınmadan maça çıkarsa sakatlanır tabi
    Sonuçta zemin sert zemin ve toprak veya çim zemin gibi değil pürüzlü olmadığı için hafif bir eğrilik olumsuzluk yaratmaz bence.
    Sahayı görmedim o sırada maça bakmıyordum gerçi.
    Ama yağmur beton altyapıyı ne kadar eğriltebilir ki tuhaf bence

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar