US Open'da bir fırtına: Serena Williams

Bu akşamın önemli maçlarından birini kadınlarda 3. tur karşılaşması Serena Williams- Victoria Azerenka maçını izliyorum.Şunu hemen söyleyeyim yaklaşık 2 senedir Serena Williams'ı izleyememiştim, denk gelmemişti. Şimdi onun oyununu görünce izleyemediğime pişman oldum. Ben Williams kardeşleri 1999 yılından beri takip ederim, pek çok maçlarını seyrettim. İki kardeş de bir sürü Grand Slam kazandı, çok parladılar ama sonra ne olduysa oldu ve bir durgunluk dönemine girdiler, sakatlandılar. O dönemde tenis her zaman olduğu gibi kendine yeni yıldızlar yarattı. Bu iki Williams'da dünya sıralamasında gerilemeye başlamıştı. Yeni dönem yıldızlar Wozniacki, Azarenka, Zvonareva, Li Na, Kuznetskova vs.derken ben Serena Williams'ın ne kadar güçlü ve usta bir oyuncu olduğunu unutmuşum.

Bu yılın başından beri tüm Grand Slamleri seyrettim. Kadınlarda böyle güçlü bir tenişçi bu yıl görmedim. Kadınlarda Francesca Schiavone'yi böyle sert vuruyor, agresif diye seviyorum ama o bile Serena Williams'ın yanında soft kalır:) 

Serena Williams resmen fırtına gibi başladı maça. Daha setin ilk oyununda Azarenka'nın servisini kırdı ve Victoria Azarenka o şokla zaten kendine gelemedi. Williams fizik gücü çok yüksek ama o kadar usta işi toplar atıyor, öyle topları öyle rahat çeviriyor ki 13 tane Grand Slam kazanmış bir şampiyon olduğunu belli ediyor. Serena Williams o kadar kendinden emin ki, vuruşları çok güvenli, çok da sert, üstelik iyi de bir returncü.

Victoria Azarenka son önemin en iyi oyuncularından birisi. Bu turnuvanın da 4 numaralı seribaşı. Ama bu maça Serena Williams o kadar baskın başladı ve öyle sert oynuyor ki , Azarenka kendini hiç gösteremiyor. Serena Williams'ın isabetli vuruşlarından , güçlü servislerinden geçit yok. 

İkinci sette Azarenka kendine geldi. 3-2 oyunlarda önde ve servis sırası Serena Williams'da. Azarenka dünyanın 5 numarası olarak, şu an 29.sırada olan ve kendi ülkesinde kendi seyircisine karşı bu turnuvayı 3 kere kazanmış bir şampiyonun karşısında ezilmeden ve hatta kariyerine uygun olarak kazanacağı bir maç oynamak istiyor. Biraz da o ilk şoku atlattığı için Serena Williams'ın o çok baskın nerdeyse rakibe nefes aldırmaz oyunu biraz dağıldı. Serena Williams çok kritik bir oyunda servis kırdı ve kendi servis atacağı oyuna 4-3 başlayacak. Kendi servisini de kırdırmaz da oyunu alırsa maçı kazanması an meselesi olur. Fırtına gibi başladığı maçı aynı hızla bitirir. İşte ben böyle maçları çok seviyorum. Kadınlar tenisinde vuruşlar biraz uçar, çok sert servisler olmaz, returnlerden çok puan çıkmaz. Ama işte Monica Seles, Steffi Graf ,Serena Williams gibi oyuncular bu söylediklerimin tersini yapabilen oyuncular. Bu oyuncuların maçları da böyle nefes kesici oluyor. 

Victoria Azarenka gerçek oyununu 2. sette göstermeyi başardı. Karşılıklı kırılan servislerle durum 6-6 'ya geldi ve tiebreak oynanacak. Azarenka,maçın ilk başında servisini kırdırıp kötü bir başlangıç yapınca, üstüne de Williams karşısında oynamanın verdiği baskı birleşince ilk seti geri çevirememişti. İkinci setteki tiebreak i de Williams bırakmadı, öyle olunca da Azarenka maçı çevirmede geç kaldı. Serena Williams bu akşam harika oynadı ve maçı 6-1, 7-6'lık setlerle kazandı. 

Ben de bu turnuvadaki favorimi bu maçı seyrettikten sonra Serena Williams olarak değiştiriyorum. Böyle oynayan bir oyuncu varken başkasını tutmam- tutamam, gönlüm elvermez:) Herkese tenis dolu günler geceler..


Yorumlar

  1. Adsız5.9.11

    Valla ne desem bilmiyorum Bu williams kardeşlere...İnsan korkuyor :) Nadalı bile evirip çevirirmiş gibi geliyor bana. Bir de o ateş kırmızısı kıyafeti ile gece rüyama girecek diye korktum. 13 şampiyonluğu olduğunu bilmiyordum, gerçekten çok tehlikeli bir oyuncu ve formuna kavuşmuş sanırım. Her şekilde korkulacak bir rakip...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar