US Open en kolay 4.tur maçı: Federer vs Monaco

Herkese güzel günler diliyorum,

Bugün banttan da olsa seyrettiğim Amerika'da gece seansında oynanan Roger Federer- Juan Monaco maçından bahsetmek istiyorum.

Tenisle ilgili olan herkesin bildigi gibi İsviçreli dünya 3 numarası Roger Federer yaşayan bir tenis efsanesidir. 16 Grand Slam kazanmış, Amerika Açık'ı 5 kere kazanmış, Grand Slamlerde bu maçla birlikte 30 kere arka arkaya çeyrek finale çıkma becerisini göstermiş bir isim. Şu an 30 yaşında ve rakipleri çok genç ve güçlü. Bundan 2 yıl öncesine kadar oyun tarzında ve oyun çeşitliliğinde değişiklik yaptı ve genç oyuncuların arasında güçlü durmaya devam ediyor. Lakabı "Your highness" /ekselansları, ayrıca maçları çok hızlı kazanıyor diye Fedex de deniyor kendisine:) Bu maç da yine Fedex lakabına uygun bir şekilde gelişti. Maç, Roger Federer için bir antreman maçı gibi, 4 . tur için oldukça kolay, stressiz, Federer'in tek taraflı oynayıp çeşitli vuruşları denediği bir maça dönüştü. Ama Juan Monaco oyun disiplininden kopmadan, savaşmaya devam ediyor. Her ne kadar gücü ve kapasitesi Federer'den puan almaya , oyun almaya, servis kırmaya yetmese de ve kendi servislerine tutunamasa da yine bu displinden kopmadan oynaması da takdir edilmesi gereken bir durum. Yani bu maçta zaten yenildi şimdiden ama kendisi içinde Roger Federer ile oynamak hem büyük bir tecrübe hem de şans. Bu maç 6-1, 6-2, 6-0'lık 3 setle Roger Federer'in oldu. 

Federer çeyrek finalde daha önce oynadığı ve maalesef mağlup olduğu Fransız Jo-Wilfred Tsonga ile oynayacak. Bahsetmiştim daha önce de bu yeni nesil Fransız oyuncularda yılgınlık, umutsuzluk belirtileri olmuyor. Oldukça inatçı ve 5 setlik maçlarla rakibi fiziken de moralman da bitiriyorlar. Zaten Tsonga'da Amerika'nın 1 numarası Mardy Fish'i 4. turda 5 setlik bir maçla yenerek bu çeyrek finale çıktı. Ben Tsonga'nın Federer'i yendiği maçı seyretmiştim. Bu maçta mesela Monaco'nun çok çaresiz kaldığı vuruşlar Tsonga için aynı etkide olmuyor. Tsonga'yı durduracak bir oyun tarzıyla ve vuruşla oynaması lazım. Federer son birkaç yılda atak oynamaya, fileye daha çok gelmeye başladı ama bu yeni dönem oyuncularını yenmeye yetmiyor. Yaş farkı da olunca bir saatten sonra fiziken yorgunluk, vuruşlarda ve servislerde düşme de yaşanıyor. O yuzden ben açıkçası bu Tsonga- Federer eşleşmesinde gönül olarak Federer'i tutmama rağmen Tsonga'nın çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum ve Tsonga'nın biraz daha sansı var gibi geliyor. Zaten bu çeyrek finalin galibi de Djokovic- Tipsareviç maçının galibiyle oynayacak. Yani her açıdan bu iki maçın sonucunda da Djokovic'le bir erken final yaşanacak. Ben bir tenis aşığı olarak Nadal, Djokovic ve Federer üçlüsünden kim kaybetse kalp acısı çeken biriyim. O yüzden turnuvalardaki finallerde bu 3 isim muhakkak karşılaşıp oynar ve ben hep birşekilde kalp kırıklığı yaşıyorum:) Bakalım bu sefer neler olacak..

Yorumlar

  1. Adsız6.9.11

    Federer yeni bir strateji içine girmezse kaybedecekmiş gibi hissediyorum, Çeyrek finalde de elenmesi Federerin gittikçe gerilere doğru düşüşünün başlaması demek sanırım ...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar